Σπίρτζης: Και οι δημόσιες και οι ιδιωτικές ελληνικές εταιρείες μπορούν να διεκδικούν έργα στο εξωτερικό

“Μπορούν οι ελληνικές εταιρείες, και οι δημόσιες και οι ιδιωτικές, να διεκδικούν έργα στο εξωτερικό και στις κοντινές χώρες στην Ελλάδα” τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης που πραγματοποιεί επίσκεψη εργασίας στο Ισραήλ, για την παρουσίαση της υποψηφιότητα της Αττικό Μετρό Α.Ε. στον διαγωνισμό για τη διαχείριση του έργου μελέτης και κατασκευής του ηλεκτρικού τραίνου (τραμ) του Τελ Αβίβ.

Ο υπουργός χαρακτηρίζει σημαντικό το έργο της κατασκευής του τραμ στο Τελ Αβίβ τόσο για το Ισραήλ αλλά και για την Ελλάδα “γιατί μπαίνει σε εφαρμογή το σχέδιο που έχουμε, οι δημόσιες υπηρεσίες, οι εταιρείες που ανήκουν στον ελληνικό λαό να μπουν μπροστά στην προσπάθεια της χώρας για την εξωστρέφεια του τεχνικού κόσμου. Για να μη συνεχιστεί το φαινόμενο που παραλάβαμε, δηλαδή να αιμορραγεί η χώρα από επιστήμονες που πηγαίνουν στο εξωτερικό χωρίς σχέδιο, χωρίς διασύνδεση, χωρίς να μεταφέρεται η τεχνογωνσία. Δεν υπάρχει λόγος να γίνεται αυτό”.

Ο κ. Σπίρτζης που βρίσκεται από χθες στο Τελ Αβίβ, όπου είχε συναντήσεις στο Υπουργείο Μεταφορών και Οδικής Ασφάλειας, συνοδεύεται από τον πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου της Αττικό Μετρό Α.Ε., καθηγητή Ι. Μυλόπουλο. Όπως εξηγεί στο Πρακτορείο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών: “Μας παρουσίασαν το πρόγραμμα που έχουν για τις επόμενες δεκαετίες για τα έργα υποδομών και για το τί σκέφτονται να κάνουν. Έχουμε, έτσι κι αλλιώς, αποφασίσει στο πλαίσιο των τριμερών που γίνονται με πρωτοβουλία του Έλληνα πρωθυπουργού μεταξύ Ελλάδας, Κύπρου και Ισραήλ αλλά και των διμερών σχέσεων, να προχωρήσουμε και να εμβαθύνουμε αυτή τη συνεργασία στις εμπορευματικές μεταφορές, στις αστικές συγκοινωνίες και στα έργα υποδομών. Επομένως, ο σκοπός της επίσκεψής μας είναι η υλοποίηση των πολιτικών συμφωνιών που έχουν γίνει και σε αυτό το πλαίσιο δώσαμε την υποψηφιότητα της Αττικό Μετρό”.

Στη συνάντηση υπογραμμίστηκε η εμπειρογνωμοσύνη της εταιρείας Αττικό Μετρό και το συγκριτικό πλεονέκτημά της ως προς την αναλογικότητα που παρουσιάζει η κατασκευή και η διαχείριση ενός τέτοιου έργου με σύγχρονα δεδομένα, καθώς και το ενδιαφέρον της χώρας μας για τη διεκδίκηση του διαγωνισμού και στη μητροπολιτική μεταφορική αρχή του Τελ Αβίβ.

Σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη “υπάρχει ένα πολύ φιλικό κλίμα για τις ελληνικές εταιρείες, για την Ελλάδα. Επιβεβαιώνει αυτό που είδαμε και στις τριμερείς συναντήσεις. Η ισραηλινή κυβέρνηση επιδιώκει μια πολύ στενή συνεργασία σε αυτά τα θέματα και πιστεύω ότι είναι κοινός τόπος αυτό, να το προχωρήσουμε να υλοποιηθεί. Αναζητούν τέτοιες εταιρείες που έχουν και την εμπειρία και τα στελέχη να μπορέσουν να υλοποιήσουν έργα σαν και αυτά που έχουν ήδη υλοποιήσει στην Ελλάδα”.

Στις συναντήσεις του υπουργού, συμφωνήθηκε εξάλλου η ανάπτυξη στενότερης συνεργασίας των δύο χωρών σε όλους τους τομείς των μεταφορών με σύναψη σχετικού Μνημονίου Κατανόησης στο άμεσο μέλλον και ανταλλαγή εμπειριών και τεχνογνωσίας μεταξύ των στελεχών και αρμοδίων Φορέων σε ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων όπως η κατασκευή, η διαχείριση υποδομών και η λειτουργία όλων των τύπων αστικών συγκοινωνιών αλλά και η συνεργασία στην έρευνα για την ανάπτυξη αυτοματοποιημένων μέσων μεταφοράς.

“Είναι μεγάλο το κενό ότι οι δημόσιες εταιρείες στην Ελλάδα δεν είχαν εξωστρέφεια και δεν μπορούσαν οργανώσουν την ελληνική αγορά με τέτοιο τρόπο ώστε να διεκδικήσουμε μεγάλα έργα, σαν και αυτά που έχουμε υλοποιήσει στην Ελλάδα, σε τρίτες χώρες, στο εξωτερικό. Πιστεύω ότι σε αυτή την κατεύθυνση ξεκινάμε μια πολύ μεγάλη προσπάθεια η οποία θα αποδώσει σύντομα καρπούς” καταλήγει ο κ. Σπίρτζης.

 

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα