Πώς το Facebook “προστάτευσε” τις γερμανικές εκλογές

Η Facebook έχει υποστεί έντονη κριτική για την αποτυχία του να εμποδίσει τη ρωσική ανάμειξη στις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ στην πλατφόρμα του. Έχει κατηγορηθεί ότι έχει επιτρέψει στους ανθρώπους του marketing να στοχεύουν στους αντισημίτες μέσω αυτοματοποιημένων εργαλείων διαφήμισης. Και έχει εκτεθεί ακόμη, για την αποτυχία να κρατήσει μακριά από την πλατφόρμα του τόσο όσους επιχειρούν να στρατολογήσουν τρομοκράτες, όσο και τις ομάδες λογοκρισίας που είναι θύματα της κρατικής τρομοκρατίας. Αυτά αρκούν για να χαρακτηριστεί το δημιούργημα του Mark Zuckerberg ως “Frankenstein” που οι δημιουργοί του δεν μπορούν πλέον να ελέγξουν.

Αλλά ίσως θα μπορούσε – ίσως – να είναι δυνατό για το Facebook να ελέγξει τελικά την πλατφόρμα του– με την κατάλληλη προετοιμασία και τους αναγκαίους πόρους.

Την Τετάρτη, η εταιρεία ισχυρίστηκε ότι ήταν σε θέση να κάνει πολύ καλή δουλειά στην αποτροπή της πολιτικής εμπλοκής στις πρόσφατες εκλογές στη Γερμανία.

“Μετά από τις αναφορές για ξένη εμπλοκή κατά την προετοιμασία των αμερικανικών και των γαλλικών προεδρικών εκλογών, συνεργαστήκαμε στενά με τους Γερμανούς αξιωματούχους για μια σειρά πρωτοβουλιών με στόχο την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και να καταστήσουμε το Facebook ένα ασφαλέστερο περιβάλλον για την πραγματική ενασχόληση των πολιτών” τόνισε ο Richard Allan, αντιπρόεδρος της Facebook. “Αυτές οι ενέργειες δεν εξαλείφουν εξ ολοκλήρου την παραπληροφόρηση σε αυτές τις εκλογές – αλλά πράγματι κατέστησαν στην παραπληροφόρηση πιο δύσκολο να εξαπλωθεί και λιγότερο πιθανό να εμφανιστεί στις αρχικές σελίδες των χρηστών στην πλατφόρμα”.

Μεταξύ των επιτυχιών της Facebook, η εταιρεία δήλωσε ότι κατάργησε δεκάδες χιλιάδες ψεύτικους λογαριασμούς ως αποτέλεσμα μίας προσπάθειας εντοπισμού ύποπτων δραστηριοτήτων κατά τον μήνα που προηγήθηκε των εκλογών.

Η Facebook δημιούργησε επίσης μια σειρά χαρακτηριστικών για να διευκολύνει τους ανθρώπους να μάθουν σχετικά με τις θέσεις των υποψηφίων σε ζητήματα-κλειδιά. Μια ανανεωμένη έκδοση του χαρακτηριστικού “Σχετικά άρθρα” προσέφερε στους χρήστες εναλλακτικές προοπτικές σε συγκεκριμένα θέματα, χρησιμοποιώντας τη μηχανική μάθηση για να μειώσει το click bait και το spam σε άρθρα και βίντεο. Η εταιρεία έφτιαξε επίσης μια καρτέλα στην οποία τα πολιτικά κόμματα μπορούσαν να σκιαγραφήσουν τη στάση τους σε βασικά ζητήματα, κάτι που βοήθησε τους ανθρώπους να συγκρίνουν τις απόψεις των κομμάτων και ένα νέο εργαλείο “εκλογικού κέντρου” που μπορούσε να υποδείξει στους χρήστες ποιοι υποψήφιοι συμμετείχαν στην ψηφοφορία. Μετά τις εκλογές, η Facebook έστειλε ειδοποιήσεις εντός εφαρμογής για να δείξει στους χρήστες πού θα μπορούσαν να ακολουθήσουν τους νέους εκλεγμένους αντιπροσώπους.

Μια γερμανική μελέτη από τον επικεφαλής του project “Μελέτη ψεύτικων ειδήσεων” διαπίστωσε ότι το επίπεδο των ψευδών ειδήσεων στις ροή ειδήσεων του Facebook κατά τη διάρκεια των γερμανικών εκλογών ήταν χαμηλό. Η πρόοδος της Facebook στη Γερμανία υποδηλώνει ότι η προτροπή του Προέδρου Obama προς τον Zuckerberg σε μια συνάντηση των παγκόσμιων ηγετών το περασμένο φθινόπωρο να αντιμετωπίσει σοβαρά την απειλή της πολιτικής παραπληροφόρησης (όπως ανέφερε η Washington Post) μπορεί να έχει ληφθεί υπόψη.

“Έχουμε μάθει πολλά και θα συνεχίσουμε να εφαρμόζουμε όσα μάθαμε και στις προσεχείς εκλογές”, πρόσθεσε ο Allan.

Η Facebook ανακοίνωσε ότι βοήθησε τις γερμανικές αρχές, όπως το Ομοσπονδιακό Γραφείο για την Ασφάλεια Πληροφοριών, να εξοπλιστούν καλύτερα για τη διαχείριση των ζητημάτων ηλεκτρονικής ασφάλειας. Η Facebook δημιούργησε επίσης ένα ειδικό κανάλι αναφοράς για το Ομοσπονδιακό Γραφείο για την Ασφάλεια Πληροφοριών για θέματα αυθεντικότητας που σχετίζονται με τις εκλογές. Η συνεργασία της Facebook με τη γερμανική κυβέρνηση για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της ξένης ανάμειξης είναι ένα μοντέλο, το οποίο η εταιρεία σχεδιάζει να εφαρμόσει και στη συνεργασία της με άλλες κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο. Η Facebook δήλωσε επίσης ότι θα επεκτείνει τη συνεργασία του με τις εκλογικές επιτροπές παγκοσμίως και θα διευρύνει τις προσπάθειές της να βοηθήσει τους πολίτες να εγγραφούν για να ψηφίσουν και να μάθουν περισσότερα για βασικά θέματα. Η Facebook δήλωσε ότι θα δημιουργήσει επίσης ένα νέο κανάλι για να ενημερώνει τις εκλογικές επιτροπές για τους κινδύνους που έχει εντοπίσει η εταιρεία στις συγκεκριμένες εκλογές.

Παρά τις εμφανείς επιτυχίες της Facebook στη Γερμανία, εξακολουθούν να υπάρχουν ερωτήματα σχετικά με το αν το Facebook έχει μοιραστεί με τις αρχές το πλήρες εύρος των παρεμβάσεων στις εκλογές στις ΗΠΑ.

Το Facebook δήλωσε ότι η πολιτική παρέμβασή του θα είναι μια συνεχής προσπάθεια που αποσκοπεί να “καταπολεμήσει μόνιμα τις ψευδείς ειδήσεις”.

“Όπως είπε ο Mark την περασμένη εβδομάδα, δεν θέλουμε κανείς να χρησιμοποιήσει τα εργαλεία μας για να υπονομεύσει τη δημοκρατία”, δήλωσε ο Allan.

capital.gr

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα