Πώς ο εμπορικός πόλεμος του Τραμπ άλλαξε εντελώς τις διατροφικές συνήθειες

Μπορεί οι εμπορικοί πόλεμοι που έχουν ξεκινήσει οι ΗΠΑ στην Κίνα και το Μεξικό να έχουν προκαλέσει ανησυχία και αβεβαιότητας στις αγορές και τους επενδυτές ωστόσο στην αγορά των ΗΠΑ οι δασμοί έχουν απογειώσει την κατανάλωση του χοιρινού κρέατος. ΟΙ Αμερικάνοι καταναλωτές φαίνεται ότι χάνουν την όρεξή τους για το κρέας κοτόπουλου και στρέφονται μαζικά στο μπέικον και τις πανσέτες λόγω της μεγάλης μείωσης των τιμών του χοιρινού κρέατος.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του πρακτορείου Reuters, οι εμπορικοί πόλεμοι που έχει κηρύξει ο Ντόναλντ Τραμπ στην Κίνα και το Μεξικό είχαν ως αποτέλεσμα να έχουν μειωθεί οι εξαγωγές χοιρινού κρέατος, το οποίο πωλείται φθηνότερα στην εσωτερική αγορά.

Ταυτόχρονα, έχει αυξηθεί τόσο ο αριθμός των χοίρων όσο και των βοοειδών, γεγονός που εντείνει τις αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες των Αμερικανών καταναλωτών. Τα εστιατόρια, σύμφωνα πάντα με το Reuters, έχουν διαφοροποιήσει τα μενού τους και προωθούν προϊόντα που βασίζονται στο χοιρινό κρέας αντί του κοτόπουλου, ενώ την τάση υπέρ του χοιρινού υποστηρίζουν και οι μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ της χώρας μέσω σχετικών προωθητικών ενεργειών. Η αλυσίδα εστιατορίων Wendy’s ανακοίνωσε ότι δεν αλλάζει τους καταλόγους της με βάση τις βραχυπρόθεσμες μεταβολές στις τιμές των προϊόντων, ωστόσο πολλά ανταγωνιστικά fast food πρόσθεσαν στα μενού τους συνολικά 54 νέα χάμπουργκερ μέσα στο Σεπτέμβριο. Αντιθέτως, από την έρευνα που έγινε σε 75 αλυσίδες fast food προκύπτει ότι μείωσαν κατά 14% συνολικά τα προϊόντα με βάση το κοτόπουλο.

Οι αλλαγές αυτές αναμένεται να επηρεάσουν αρνητικά εταιρείες που δραστηριοποιύνται στο λευκό κρέας του κοτόπουλου όπως η Tyson Foods και η Sanderson Farms, οι οποίες ενδέχεται να ανακοινώσουν ζημίες μετά από 27 συνεχή τρίμηνα κερδοφορίας. Αναλυτές εκτιμούν ότι οι εταιρείες του εν λόγω κλάδου θα ανακοινώσουν μηδενική κυκλοφορία ή απώλειες κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2018.

Το υπουργείο Γεωργίας των Ηνωμένων Πολιτειών εκτιμά ότι η κατανάλωση κοτόπουλου θα αυξηθεί μόλις κατά 1,2% την επόμενη χρονιά, ενώ η κατανάλωση χοιρινού θα ενισχυθεί κατά 4,3% και μοσχαρίσιου κρέατος κατά 2,6%.

Πέραν της αγοράς κοτόπουλων, ο εμπορικός «πόλεμος» που έχει κηρύξει ο Τραμπ στην Κίνα επηρεάζει σημαντικά και τις εξαγωγές σόγιας, αλλά και των υποπροϊόντων της.

economistas.gr

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα