Πορεία στο Μοναστηράκι υπέρ της ελεύθερης μετακίνησης στα ΜΜΜ

Κλειστός θα είναι από τις 17:30 ο σταθμός του μετρό “Μοναστηράκι” με εντολή της Ελληνικής Αστυνομίας λόγω συγκέντρωσης που έχει προγραμματιστεί στην περιοχή από την Συνέλευση Ενάντια στον Έλεγχο και τον Αποκλεισμό στα ΜΜΜ και την Ανοιχτή Συνέλευση ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΟΧΗ.

Οι συρμοί θα διέρχονται χωρίς να κάνουν στάση.

Τα καλέσματα για τη πορεία:

 

Πορεία Μοναστηράκι για ελεύθερες μετακινήσεις
από Συνέλευση Ενάντια στον Έλεγχο και τον Αποκλεισμό στα ΜΜΜ

 

Ο αποκλεισμός στο μετρό έχει ήδη ξεκινήσει. Οι μπάρες άρχισαν σταδιακά να κλείνουν από τις 20 Νοεμβρίου του 2017 και να περιορίζουν την πρόσβαση στα ΜΜΜ, που είναι κοινωνική ανάγκη. Ουσιαστικά, μέσα στο αστικό περιβάλλον, είμαστε αναγκασμένοι να τα χρησιμοποιούμε για να πηγαίνουμε στη δουλειά μας, τη σχολή μας, τη ψυχαγωγία μας. Τα ΜΜΜ είναι κοινό αγαθό και η πρόσβαση σε αυτά πρέπει να είναι ελεύθερη για όλους. Η εξαναγκαστική χρήση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου αποκλείει όσους δεν μπορούν ή δεν θέλουν να το αγοράσουν.

Η επιβολή του νέου συστήματος στηρίζεται στο επιχείρημα της επαρκέστερης χρηματοδότησης και συντήρησης των υποδομών. Στην πραγματικότητα, ο οργανισμός είναι ήδη επικερδής. Στην ήδη υπάρχουσα εκμετάλλευση τόσο από τα κόμιστρα όσο και από τη φορολογία, προστίθεται ο καταναγκασμός του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Απώτερος σκοπός του νέου συστήματος είναι η πλήρης εμπορευματοποίηση των μέσων και η επακόλουθη ιδιωτικοποίησή τους. Παράλληλα, στοχεύει στην πειθάρχηση και τον ολοκληρωτικό έλεγχο των επιβατών σε ένα ήδη αποστειρωμένο περιβάλλον. Στο καθεστώς επιτήρησης, που ήδη υπήρχε (ελεγκτές, κάμερες, αστυνόμευση), προστίθεται η προσωποποιημένη καταγραφή εισόδου και εξόδου. Έτσι, ελαχιστοποιείται η απώλεια κερδών και δρομολογείται η ιδιωτικοποίηση των ΜΜΜ (εισαγωγή στο ταμείο αποκρατικοποιήσεων τον Μάιο 2017).

Το νέο σύστημα είχε ήδη εξαγγελθεί το 2001 και οι κοινωνικοί αγώνες στα ΜΜΜ καθυστέρησαν την υλοποίησή του. Τον τελευταίο χρόνο, κατά τη διάρκεια της εγκατάστασής του εκφράστηκε έντονα η εναντίωση σε αυτό μέσα από παρεμβάσεις, δράσεις και αγώνες. Το κράτος, για να αντιμετωπίσει τον κίνδυνο γενικευμένης αντίδρασης, ανέβαλε συνεχώς την εφαρμογή και ποινικοποίησε τους αγώνες. Οι διώξεις δεν μας πτοούν. Η ανάγκη και η επιθυμία μας για ελεύθερη μετακίνηση είναι πιο δυνατές. Τώρα που ο αποκλεισμός γίνεται πράξη είναι η ώρα να αντιδράσουμε και να σπάσουμε τους φραγμούς του.

 

ΝΑ ΑΓΩΝΙΣΤΟΥΜΕ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΑΣ ΑΤΟΜΙΚΑ ΚΑΙ
ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ

ΟΧΙ ΣΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΦΑΚΕΛΩΜΑ ΤΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ

ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟ ΣΤΑ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕΣΑ

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ – 15 Δεκεμβρίου 2017 6μμ – σταθμός μετρό Αιγάλεω

ΠΟΡΕΙΑ – 20 Δεκεμβρίου 2017 6μμ – Προσυγκέντρωση στο Μοναστηράκι

 

 

Συνέλευση ενάντια στον έλεγχο και τον αποκλεισμό στα ΜΜΜ

κάθε Τρίτη 6μμ στο Πολυτεχνείο (Στουρνάρη)


 

Κάλεσμα στην πορεία για ελεύθερες μετακινήσεις
από Ανοιχτή Συνέλευση ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΟΧΗ

Πριν περίπου ένα χρόνο ξεκίνησε η εγκατάσταση του συστήματος ηλεκτρονικού εισητηρίου στα ΜΜΜ της Αττικής. Το σύστημα συνδιάζει ηλεκτρονικά ελεγχόμενα εισητήρια, εκπτωτικές ψηφιακές κάρτες με όλα τα προσωπικά στοιχεία του κατόχου και σύνδεση του συστήματος με τα φορολογικά αρχεία, ελεγχόμενους φραγμούς εισόδου-εξόδου, καταγραφή-φακέλωμα-επεξεργασία των μετακινήσεων και χιλιομετρική χρέωση.

Στον υπερεκτεταμένο αστικό χώρο της καπιταλιστικής ανάπτυξης, που χαρακτηρίζεται από αβυσσαλέες κοινωνικές και οικονομικές αντιθέσεις, η μετακίνηση με τα ΜΜΜ είναι μια ανάγκη για το μεγαλύτερο κόμματι του πληθησμού. Η εκβιαστική ανάγκη γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης για την οικονομική αφαίμαξη όλων όσων δεν έχουν το προνόμιο της ιδιωτικής μηχανοκίνησης, μέσω της εμπορευματοποίησης μιας δημόσιας υπηρεσίας και για την αστυνομοκρατική διαπαιδαγώγησή τους. Σε συνθήκες αύξησης των εισητηρίων και του ελέγχου από κεφαλοκυνηγούς, με την όλο και πιο πυκνή εμπλοκή των μπάτσων, το προηγούμενο διάστημα, η αύξηση του πλήθους που χρησιμοποιεί αναγκαστικά τα ΜΜΜ, αυξάνει τη δεξαμενή της κερδοσκοπικής αξιοποίησης τους. Η χιλιομετρική χρέωση πλασάρεται ως δικαιότερη, επειδή συνδέει την τιμή του εισητηρίου με τις αποστάσεις, κάνοντας έναν αυθαίρετο υπολογισμό κόστους χρήσης. Έτσι, υποτάσει πλήρως ένα δημόσιο μέσο στην εμπορευματική λογική, ισοπεδώνοντας εκείνους που δεν έχουν τα χρήματα για να καλύψουν τις ανάγκες τους. Αθροιστικά, με τη χιλιομετρική χρέωση θα παίρνουν απ’ όλους περισσότερα και γι’ αυτό αποτελεί ένα κεκαλυμένο κερδοσκοπικό μέτρο.

Η διαχείριση του νέου συστήματος έχει ανατεθεί εργολαβικά και ένα ποσοστό των κερδών θα αποδίδεται σε μεγάλες ιδιωτικές εταιρίες (ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ και LG CNS). Έτσι κι αλλιώς τα κρατικά μονοπόλια συνδέονται και υπηρετούν με πολλούς τρόπους τις ιδιωτικές επιχειρήσεις (κατασκευές, συντήρηση, διαχείριση, ασφάλεια, καθαριότητα, εμπορικές δραστηριότητες, διαφήμιση κλπ). Οι εταιρίες καθορίζουν τις κρατικές επενδύσεις, με τα κονδύλια που πηγαίνουν στα πολιτικά και διοικητικά στελέχη του κράτους (μίζες). Η SIEMENS, γνωστή για τις δικαστικές περιπέτειές της, συμμετέχει σε πολλούς τομείς του αθηναϊκού METRO. Έτσι κι αλλιώς, στον καπιταλισμό, η κατασκευή και η λειτουργία των δημόσιων δομών, όπως τα ΜΜΜ, χρηματοδοτείται από την κλεμένη εργασία, είτε μέσω των κρατικών/διακρατικών ταμείων και των τραπεζών, είτε μέσω της χρέωσης της χρήσης τους.

Το METRO ήταν και είναι ο πιλότος της προληπτικής ποινικοποίησης της κοινωνικής ζωής και της συνακόλουθης πανεποπτικής οργάνωσης του χώρου. Το σύστημα του ηλεκτρονικού εισητηρίου αποτελεί ένα μηχανισμό ολοκληρωτικής επιτήρησης. Πρόκειται για ένα εργαλείο καταστολής που θα λειτουργεί σε πολλαπλά επίπεδα. Εξυπηρετεί την απόλυτη εκμετάλλευση των μετακινήσεων. Επιπροστίθεται στα ενοποιημένα ψηφιακά συστήματα οικονομικού ελέγχου, εκβιασμού και καταστολής. Αναβαθμίζει τις δυνατότητες στοχευμένης αστυνομικής παρακολούθησης, ως εργαλείου της πολιτικής καταστολής. Επιδιώκει τη γενική τρομοκράτηση και πειθάρχηση στους όρους και τους κανόνες της κυριαρχίας.

Να σημειώσουμε ότι η στρατηγική της εκκαθάρισης του κοινωνικού και οικονομικού πεδίου από κάθε μορφή ανομίας, στο όνομα του «εκσυγχρονισμού» και της «εξυγείανσης», αποτελούσε κεντρικό σημείο του κυβερνητικού προγράμμτος του ΣΥΡΙΖΑ, πριν ακόμα αναλάβει την κρατική διαχείριση. Μάλιστα, οι μηχανισμοί της ΕΕ αναγνώριζαν ότι μια αριστερή κυβέρνηση θα ήταν η καταλληλότερη για την προώθηση αυτής της στρατηγικής. Ο ΣΥΡΙΖΑ βάζει σε εφαρμογή ένα σύνολο κεντρικών σχεδίων της κεφαλαιο-κρατικής κυριαρχίας, για τα οποία οι προηγούμενοι διαχειριστές δίσταζαν μπροστά στις υπαρκτές αντιστάσεις. Η ολοκλήρωση των συστημάτων ελέγχου στα ΜΜΜ και η άμεση ή έμμεση ιδιωτικοποίησή τους, έχουν κομβική θέση στην καπιταλιστική αναδιάρθρωση. Το νέο σύστημα εξαγγέλθηκε το 2001, η ανάθεσή του έγινε το 2014 κι ο ΣΥΡΙΖΑ ξεκίνησε την υλοποίηση.

Ειδικά το METRO σχεδιάστηκε και εισβάλει ως φορέας επιχειρηματικής και καταναλωτικής ανάπτυξης στο κέντρο και στην περιφέρεια της πόλης και γι’ αυτό διαμορφώθηκε εξαρχής σαν μια ελεγχόμενη ζώνη. Ο δημόσιος χώρος του METRO έχει αποτελέσει ένα μέσο εξοικείωσης με την αποστείρωση, τον εξευγενισμό, την παθητική αποδοχή εντολών, εκφοβιστικών μηνυμάτων και εμπορικών εικόνων και τον αποκλεισμό των απείθαρχων.

Η λειτουργία των φραγμών ολοκληρώνει όλον αυτό το σχεδιασμό. Φυτεύει ένα εκτεταμένο τείχος μέσα στην πόλη, που θα αποτελέσει ένα πολιτισμικό και ταξικό σύνορο για το μεγαλύτερο μέρος των κατοίκων, διαχωρίζοντας και απομονώνοντας με απόλυτους υλικούς όρους τους φτωχούς, που θα γίνουν φτωχότεροι και τους ανυπότακτους, από τους προνομιούχους που θα κυκλοφορούν ευθυγραμμισμένοι κι αδιάφοροι σαν ζόμπι. Θα είναι η μεγαλύτερη αλλαγή που θα έχει συμβεί στο κοινωνικό έδαφος του αθηναϊκού αστικού πεδίου, ο πιο βαθύς κατακερματισμός του δημόσιου χώρου, ο πιο καθοριστικός αποκλεισμός που έχει επιβληθεί ποτέ.

Τα σχέδια για την εφαρμογή του νέου συστήματος όριζαν ως χρόνο έναρξης τις αρχές του έτους. Τα σχέδια αυτά ακυρώθηκαν στην πράξη λόγω των αντιστάσεων που εκδηλώθηκαν με διάφορους τρόπους ενάντια στην επιβολή του διευρυμένου συστήματος ελέγχου κι εκμετάλλευσης. Έγιναν μαζικές παρεμβάσεις στα ΜΜΜ και αποκλεισμοί εκδοτηρίων και ακυρωτικών μηχανημάτων, καταστροφές υποδομών ελέγχου (εκδοτικά, ακυρωτικά και κάμερες), επίθεση στα κεντρικά γραφεία του ΟΑΣΑ και καταστροφή προστίμων, επίθεση στο σπίτι του προέδρου του ΟΑΣΑ και μαζική πορεία την 1η Απρίλη.

Τις προηγούμενες εβδομάδες το σύστημα ξεκίνησε να λειτουργεί σταδιακά. Ο αγώνας για τις ελεύθερες μετακινήσεις βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σημείο. Απαιτείται ευρεία κινητοποίηση, γενική εγρήγορση και συντονισμός. Δεν θα επιτρέψουμε να μπουν νέοι φραγμοί μέσα στην πόλη. Δεν θα σταματήσουμε πριν απελευθερωθούν όλες οι μετακινήσεις.

Η Συνέλευση Ενάντια στην Αστυνομική Κατοχή, ως ένα οριζόντιο και ανοιχτό κοινωνικό σώμα αντίστασης, που οργανώνεται και δρα εκκινώντας από μια εδαφική βάση με μια αντίληψη συνολικού κινήματος ενάντια στον κρατικό έλεγχο, συγκαλεί στη συγκέντρωση και πορεία από το σταθμό Μοναστηράκι την Τετάρτη 20 Δεκέμβρη 6μμ.

 

ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΕ ΚΑΘΕ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥ

 

Ανοιχτή Συνέλευση ΕΝΑΝΤΙΑ στην ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΟΧΗ

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα