Παππάς: 130.000 δωρεάν ψηφιακές υπογραφές στις επιχειρήσεις

Η «επόμενη μέρα» της ελληνικής επιχειρηματικότητας και τα ψηφιακά εργαλεία που μπορούν να την ενισχύσουν συζητήθηκαν εκτενώς κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΕΑ), την Τετάρτη 9 Μαΐου 2018, παρουσία του Υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών & Ενημέρωσης κ. Νίκου Παππά.

Ο Πρόεδρος του ΕΕΑ κ. Γ. Χατζηθεοδοσίου ανέλυσε στον Υπουργό τα προβλήματα που ταλανίζουν την επιχειρηματικότητα εξαιτίας της γραφειοκρατίας και την ανάγκη επέκτασης του ψηφιακού μετασχηματισμού, προκειμένου να μειωθεί ο χρόνος διευθέτησης διαφόρων πράξεων που σήμερα αποτελούν τροχοπέδη για το επιχειρείν ενώ ταλαιπωρούνται άσκοπα επιχειρηματίες, επαγγελματίες και πολίτες.

Παράλληλα τόνισε τα προβλήματα που ανακύπτουν για τους μικρομεσαίους εξαιτίας της υπερφορολόγησης, των υψηλών ασφαλιστικών εισφορών, της φοροδιαφυγής και κατέθεσε την πρόταση του ΕΕΑ για αύξηση του κατώτατου μισθού στα 751 ευρώ με ταυτόχρονη μείωση του μη μισθολογικού κόστους προκειμένου να ενισχυθεί η καταναλωτική δυνατότητα των πολιτών. Επίσης, μεταξύ άλλων, ζήτησε τη βελτίωση του εξωδικαστικού μηχανισμού μέσω μείωσης των πολλών δικαιολογητικών που απαιτούνται, ώστε να ωφεληθούν περισσότερες επιχειρήσεις.

Ο Υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής ξεκαθάρισε ότι πρόθεση της Κυβέρνησης είναι η στήριξη της επιχειρηματικότητας ως αντίδοτο στην αντιμετώπιση της κρίσης και εμφανίστηκε αισιόδοξος για την επόμενη μέρα της Ελληνικής Οικονομίας. Παράλληλα, σε συνεργασία με τον Γενικό Γραμματέα Ψηφιακής Πολιτικής κ. Στέλιο Ράλλη, παρουσίασαν στα μέλη του ΔΣ του ΕΕΑ τις δράσεις του Υπουργείου για τον ψηφιακό μετασχηματισμό και την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας. Μεταξύ αυτών είναι η δημιουργία του ψηφιακού ΓΕΜΗ.
Κύριο αντικείμενο του έργου αποτελεί η ψηφιακή κατάθεση των Ισολογισμών των Ανωνύμων Εταιριών με ψηφιακή υπογραφή και η δωρεάν παροχή 130.000 απομακρυσμένων ψηφιακών υπογραφών προς τις επιχειρήσεις μέσα από την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος (ΚΕΕΕ).

Επίσης, το έργο της Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης που έχει στόχο τη δημιουργία του εθνικού προτύπου ηλεκτρονικού τιμολογίου, κάτι που θα διευκολύνει τις συναλλαγές μεταξύ φορέων του Δημοσίου και των προμηθευτών τους ενώ με την επέκταση της εφαρμογής του στον ιδιωτικό τομέα, θα δώσει ώθηση στο ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα.

Επιπλέον, στον σχεδιασμό του Υπουργείου είναι μια ενιαία ψηφιακή πύλη που θα συγκεντρώνει όλες τις παρεχόμενες υπηρεσίες του κράτους, λειτουργώντας ως ένα one-stop- shop για πολίτες και επιχειρήσεις. Έτσι, τα απαραίτητα δικαιολογητικά θα αντλούνται online και θα γίνεται η διασταύρωση των στοιχείων σε πραγματικό χρόνο.

Τέλος, μέσα στο 2018, αναμένεται να εφαρμοστεί σε 22.000 φορείς του Δημοσίου και των ΟΤΑ το Κεντρικό Σύστημα Διακίνησης Εγγράφων, Δρομολόγησης και Διαλειτουργικότητας με απομακρυσμένες ψηφιακές υπογραφές, ένα έργο που –σύμφωνα με το Υπουργείο- θα επιφέρει απλοποίηση των διαδικασιών, ετήσια εξοικονόμηση για τα δημόσια οικονομικά, της τάξης των 400 περίπου εκατ. Ευρώ, θα μειώσει τη γραφειοκρατία και θα ενισχύσει τη διαφάνεια, προς όφελος των πολιτών και των επιχειρήσεων.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα