Παππάς: Κυρώσεις για τους οργανισμούς που δεν τηρούν το 70-30 στην κρατική διαφήμιση στα ΜΜΕ

Για τη διαφάνεια και την τάξη που θα βάλει στον χώρο της ηλεκτρονικής και έντυπης διαφήμισης μίλησε ο Νίκος Παππάς κατά την επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου ΨΗΠΤΕ «Ηλεκτρονικό σύστημα διάθεσης τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου, Τροποποίηση του ν. 3548/2007, σύσταση μητρώου περιφερειακού και τοπικού τύπου, Ειδική σήμανση γραμμωτού κώδικα στις έντυπες εκδόσεις, Δημιουργία θεσμικού πλαισίου για την ενίσχυση της παραγωγής οπτικοακουστικών έργων στην Ελλάδα και άλλες διατάξεις».

Ο υπουργός ΨΗΠΤΕ επισήμανε τη σημασία τήρησης της κατανομής της κρατικής διαφήμισης σε 70-30 (πανελλαδικά – περιφερειακά Μέσα), κάτι το οποίο δεν γινόταν ποτέ παρά το γεγονός ότι υπάρχει σχετικός νόμος, ενώ αναφέρθηκε και στις λίστες κυκλοφορίας των εφημερίδων.

«Το νομοσχέδιο έχει ηλεκτρονική πλατφόρμα συναλλαγών, τη σύσταση Μητρώου για τον Περιφερειακό Τύπο, τη σήμανση γραμμικού κώδικα, την ενίσχυση παραγωγής οπτικοακουστικών έργων στην Ελλάδα. Δεν καταλαβαίνω ειλικρινά τις ενστάσεις σας. Θα χρειαζόμασταν πολύ παχείς φακέλους για να φέρουμε όλα τα δημοσιεύματα που αναφέρονται στις γκρίζες ζώνες στις δημοσιευμένες λίστες κυκλοφορίας των εφημερίδων. Μα βάση αυτές γίνεται και ο διαμερισμός της «πίτας» της διαφήμισης. Και από τον ιδιωτικό και από τον δημόσιο τομέα. Δεν υπάρχει άλλη ένδειξη», είπε και συνέχισε: «Είναι δυνατόν η πολιτεία να μην διεκδικεί να αποτυπώνονται με σαφήνεια οι κυκλοφορίες;

Δεν υπάρχει βάση ότι με αυτές τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου μπορούμε να ελέγξουμε αν εκδίδονται εφημερίδες. Μιλάμε για την πρόσβαση στην κρατική διαφήμιση. Μέχρι τώρα αυτά γίνονταν με υπογραφή υπουργού. Και τώρα κάνουμε ένα μητρώο και ακούμε ότι πάμε να κάνουμε έλεγχο.

Μεταφέρεται η αρμοδιότητα από τον υπουργό σε υπηρεσίες.

Κάναμε το μητρώο online media. Είναι η πρώτη προσπάθεια ρύθμισης στο διαδίκτυο. Βάζει όρους διαφάνειας. Γιατί είναι κακό; Και τη ρύθμιση για το 70-30, ρύθμιση που υπάρχει από τον νόμο Βενιζέλου, αλλά δεν τηρήθηκε ποτέ γιατί δεν υπάρχουν κυρώσεις.

Κάνω έκκληση σε όλους τους βουλευτές της επαρχίας να επικοινωνήσουμε με τα Μέσα της επαρχίας και να τους πουν ότι για πρώτη φορά θα υπάρχουν κυρώσεις στους οργανισμούς τοη δημοσίου που δεν τηρούν το 70-30.

Οι διαφημιστικές κάνουν από έξι έως εννιά μήνες να πληρώσουν τα Μέσα Ενημέρωσης. Να κάνουμε ότι δεν ξέρουμε ότι διεκδικούν τις λεγόμενες «επιστροφές» που πολλές φορές τις καθιστούν συνιδιοκτήτες των Μέσων;  Τα Μέσα γίνονται μετά ζημιογόνα και πάνε στον δανεισμό με «αέρα» και κάμπτουν τους τραπεζικούς κανόνες. 
Όλα στο φώς. Να παραδίδονται τα χρήματα στο τριήμερο».

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα