Πέφτουν οι υπογραφές στις 5 Δεκεμβρίου για East Med

Το σενάριο για την υλοποίηση του υποθαλάσσιου αγωγού φυσικού αερίου East Med, ο οποίος θα μεταφέρει το φυσικό αέριο της Ανατολικής Μεσογείου στην Ευρώπη μέσω Κύπρου, Ελλάδας, Ιταλίας, προχωράει και στις 5 Δεκεμβρίου αναμένεται να πέσουν οι υπογραφές για τις βασικές προδιαγραφές προώθησής του.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Σημερινή», πλέον οι προοπτικές υλοποίησης του αγωγού έχουν αναβαθμιστεί σημαντικά, καθώς ο East Med αντλεί ολοένα και περισσότερη υποστήριξη και από ύστατη επιλογή για τη μεταφορά του φυσικού αερίου από τα 3,4 τρισεκατομμύρια κυβικά μέτρα (όπως υπολογίζονται τα συνολικά ανακτήσιμα αποθέματα στη λεκάνη της Λεβαντίνης βάσει στοιχείων από την Αμερικανική Γεωλογική Επιθεώρηση US Geological Survey),  μετατρέπεται στη δεύτερη σημαντικότερη.
Μάλιστα, οι διαβουλεύσεις έφτασαν σε τέτοιο σημείο, που σηματοδοτούν την αντίστροφη μέτρηση για συνομολόγηση διακρατικών συμφωνιών.
Ισραήλ, Κύπρος, Ελλάδα και Ιταλία αναμένεται να συμφωνήσουν στις 5 Δεκεμβρίου στις βασικές προδιαγραφές προώθησης του East Med.
Ο αγωγός εκτιμάται ότι θα κοστίσει περίπου 6 δισ. ευρώ και η χρηματοδοτική εμπλοκή της Ε.Ε. θεωρείται καθοριστικής σημασίας για την υλοποίησή του.
Μέχρι στιγμής η Κομισιόν έχει επιχορηγήσει τις προπαρασκευαστικές μελέτες του έργου, διατηρώντας ανοιχτή την ενεργό συμμετοχή της.
Ο East Med αποτελεί έναν κατασκευαστικά και τεχνολογικά απαιτητικό αγωγό μεταφοράς φυσικού αερίου από τη Νοτιοανατολική Μεσόγειο έως την Ευρώπη. Η διαδρομή θα είναι η εξής: Τα αποθέματα από τα κοιτάσματα της λεκάνης του Λεβιάθαν στο Ισραήλ θα κατευθύνονται υποθαλάσσια στην Κύπρο. Απ’ εδώ θα οδεύουν προς τις ακτές της Κρήτης και έπειτα, μέσω της Πελοποννήσου και της Θεσπρωτίας, θα καταλήγουν στην Ιταλία.
Με βάση τον σχεδιασμό του έργου (ετήσιας δυναμικότητας 10 δισ. κυβικά μέτρα, με δυνατότητα αύξησης στα 16 δισ. κυβικά μέτρα), το μεγαλύτερο τμήμα του East Med, που θα διανύει συνολικά 1.900 χλμ., θα βρίσκεται κάτω από τη θάλασσα σε βάθος έως και 3 χλμ., αποτελώντας ίσως τον μεγαλύτερο και βαθύτερο υποθαλάσσιο αγωγό στον κόσμο.
Σημαντικό, σύμφωνα με την εφημερίδα, κρίνεται το γεγονός ότι η συμφωνία για τον East Med προχωράει, παρά την «παγωνιά» που υπάρχει πλέον στο Κυπριακό. Τα χρήματα των Βρυξελλών και η ευρωπαϊκή ανάγκη αλλαγής της ενεργειακής πολιτικής, ώστε να μην έχει πλέον ανάγκη το ρωσικό φυσικό αέριο, δίνει πνοή στη δημιουργία του.
Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα