ΟΛΘ: Ρεκόρ δεκαετίας για την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων

Ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), φιλοδοξεί να πετύχει μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους  που στο πρώτο τετράμηνο του 2017 κατάφερε να συνέλθει από την «τρικυμία» που τον ταλάνισε το 2016, εξαιτίας πολυήμερων κινητοποιήσεων, ρεκόρ δεκαετίας στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων αποκλεισμών των δικτύων οδικών και σιδηροδρομικών μεταφορών προς ΠΓΔΜ και Βουλγαρία, αλλά και των ισχυρών ανέμων του Δεκεμβρίου.

«Στη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2016 είχαμε 32 συνεχόμενες ημέρες απεργιών κι επιπλέον τέσσερις εβδομάδες αποχής των εργαζομένων από τις υπερωρίες τους και τα Σαββατοκύριακα, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας. Επιπλέον, λόγω κινητοποιήσεων (σ.σ. των μεταναστών και προσφύγων) στην Ειδομένη η σιδηροδρομική γραμμή προς ΠΓΔΜ παρέμεινε κλειστή για 67 ημέρες, δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στη διακίνηση χύδην και γενικού φορτίου, ενώ για περίπου 20 ημέρες παρέμεινε κλειστή και η οδική σύνδεση με Βουλγαρία, με αποτέλεσμα να προκληθούν προβλήματα στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων μέσω Προμαχώνα. Στο πρώτο τετράμηνο του 2017, όμως, είχαμε ολική επαναφορά», σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ ΑΕ, Δημήτρης Μακρής, ο οποίος ανακοίνωσε ότι την επόμενη εβδομάδα πρόκειται να γίνουν προσλήψεις 43 ατόμων με οκτάμηνες συμβάσεις στον ΟΛΘ.

Κατά τη διάρκεια της σημερινής παρουσίασης των οικονομικών μεγεθών του 2016 σε αναλυτές, ο κ. Μακρής διατύπωσε την εκτίμηση ότι στο σύνολο του 2017 ο ΟΛΘ θα μπορέσει να διακινήσει 360.000 TEUs (μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων), ήτοι τα περισσότερα της τελευταίας δεκαετίας και θα πετύχει διακίνηση 4.000.000 τόνων συμβατικού φορτίου (από τις υψηλότερες της τελευταίας πενταετίας). Αν αυτή η πρόβλεψη επαληθευτεί, ο τζίρος του ΟΛΘ -η διοίκηση του οποίου θα προτείνει, σημειωτέον, τη διανομή μερίσματος 0,49 ευρώ/μετοχή- θα μπορούσε να αυξηθεί φέτος σε επίπεδο άνω των 52 εκατ. ευρώ (έναντι 48,06 εκατ. πέρυσι).

Ο ίδιος εξέφρασε την πεποίθηση ότι εντός του επόμενου πενταμήνου η κοινοπραξία που απέκτησε το 67% του ΟΛΘ (DIEP GmbH-Belterra Investments Ltd-Terminal Link SAS) θα εγκατασταθεί στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, επιταχύνοντας τη διαδικασία αναβάθμισής του από μικρό σε μεσαίο και φέρνοντας πιο κοντά την επίτευξη του στόχου για την αύξηση της ακτίνας επιρροής του στα 800 χλμ, έναντι των 350 χλμ σήμερα.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ, Κώστας Μέλλιος, επισήμανε ότι μετά από ένα πολύ δύσκολο 2016 η εταιρεία κατάφερε να γυρίσει τον τροχό. «Δείξαμε τρομερή ανθεκτικότητα και κατά το πρώτο πεντάμηνο του 2017 και μπορούμε πλέον να αισιοδοξούμε ότι ο ΟΛΘ θα κατακτήσει τη θέση που του αξίζει στη νοτιοανατολική Ευρώπη», τόνισε. Η εταιρεία έκλεισε το 2016 με κύκλο εργασιών 48.061.529 ευρώ έναντι των 50.881.605 ευρώ του 2015, περιορίζοντας τη μείωση στο 5,54%, αφού κατάφερε να ανακάμψει σημαντικά από την αρνητική συγκυρία του πρώτου εξαμήνου. Ως ποσοστό επί του κύκλου εργασιών, η ΟΛΘ ΑΕ παρουσίασε κέρδη από τα υψηλότερα μεταξύ των εταιρειών που είναι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο, με τα μικτά κέρδη να ανέρχονται στο 46,13% του τζίρου, τα λειτουργικά (EBITDA) στο 49,68%, τα προ φόρων στο 43,86% και τα μετά από φόρους στο 29,31%.

Τα έσοδα ανά λειτουργικό τομέα ανήλθαν πέρυσι σε 30.602.483 ευρώ από τον Σταθμό των Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ), ο οποίος αποφέρει το 63,67% του κύκλου εργασιών και σε 15.629.672 ευρώ για τον Συμβατικό Λιμένα (32,52% του τζίρου). Περιορισμένα ήταν τα έσοδα από την επιβατική κίνηση (264.461 ευρώ), ενώ περίπου 1,56 εκατ. προήλθε από την εκμετάλλευση χώρων (3,26% του κύκλου εργασιών). Κατά τα λοιπά, τα λειτουργικά κέρδη ( EBIΤDA) διαμορφώθηκαν σχεδόν στο ήμισυ των πωλήσεων (23,877 εκατ. και 49,68% σε ποσοστό), ενώ τα προ φόρων ανήλθαν σε 21,1 εκατ. και τα μετά από φόρους στα 14,084 εκατ. ευρώ, έναντι 17,915 εκατ. ευρώ της χρήσης του 2015.

Για το 2017, η εταιρεία -που έχει μηδενικό δανεισμό και ταμειακά διαθέσιμα 75,6 εκατ. ευρώ- προγραμματίζει επενδύσεις ύψους 6,97 εκατ. ευρώ, μεταξύ άλλων για την αγορά μηχανολογικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού, για αναβαθμίσεις των γερανογεφυρών στο ΣΕΜΠΟ, για άμεσες παρεμβάσεις σχετικά με τη βελτίωση τής υποδοχής των κρουζιερόπλοιων και για αδειοδότηση της λειτουργίας υδατοδρομίου στην προβλήτα 1.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα