Ιταλικοί Σιδηρόδρομοι: Είμαστε στρατηγικός επενδυτής για την Ελλάδα

Ο διευθύνων σύμβουλος των Ιταλικών Σιδηροδρόμων «Ferrovie Dello Stato», Ρενάτο Μαζοντσίνι, αναφέρθηκε στη συμφωνία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τονίζοντας ότι δεν αποτελεί πώληση προς αποπληρωμή του ελληνικού χρέους και χαρακτηρίζοντάς την σημαντικό σταθμό στην πορεία της διεθνούς επέκτασης του ιταλικού ομίλου.

 

Όπως τονίζει, η συμφωνία μεταξύ των δυο πλευρών αποτελεί μια ευκαιρία ανάπτυξης των ελληνικών σιδηροδρόμων, οι οποίοι πλέον θα μπορούν να βασίζονται στην τεχνογνωσία και την εμπειρία των Ιταλικών Κρατικών Σιδηροδρόμων. «Γινόμαστε πλέον ένας δυνατός παίχτης των μεταφορών σε ευρωπαϊκό επίπεδο, τόσο στη μετακίνηση επιβατών, όσο και εμπορευμάτων» σημειώνει στη συνέντευξή του στο Πρακτορείο.

Σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Μαζοντσίνι κάνει λόγο για ευρύτερη συνεργασία των δυο χωρών (Ελλάδας – Ιταλίας) και αναφέρεται στο μήνυμα που στέλνει η συγκεκριμένη επένδυση. «Κερδίσαμε το διαγωνισμό για λογαριασμό και των δυο εταιρειών και των δυο χωρών. Στην Ελλάδα υπήρξε ήδη μια επένδυση στο σιδηροδρομικό δίκτυο Θεσσαλονίκης -Αθήνας με στόχο τον εκσυγχρονισμό των γραμμών».

Για τον εκσυγχρονισμό, διευκρίνισε πως αφορά σε μια σειρά ζητημάτων, όπως ο νέος στόλος βαγονιών, η ταχύτητα εκτέλεσης των δρομολογίων, το ηλεκτρονικό εισιτήριο ώστε ο ελληνικός σιδηρόδρομος να είναι αντίστοιχος του ιταλικού.

 

Στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού των γραμμών η Ferrovie Dello Stato, που είναι η δεύτερη σημαντικότερη εταιρεία στην Ευρώπη, θα παρέχει σε σύντομο χρονικό διάστημα την τεχνογνωσία της, στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ τόσο στο επίπεδο της εξυπηρέτησης επιβατών όσο και εμπορευμάτων.

«Πρόκειται για μια επένδυση που γίνεται την κατάλληλη στιγμή καθώς τον Ιανουάριο του 2018 η νέα γραμμή (Αθήνας -Θεσσαλονίκης) θα είναι έτοιμη – και θα πρέπει να είμαστε εγκαίρως έτοιμοι». Όπως τονίζει, όταν θα ολοκληρωθούν οι παρεμβάσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο, η επένδυση θα αγγίζει τα 400 με 500 εκ. ευρώ.

«Η βασική αγορά στην οποία απευθυνόμαστε είναι η Ευρώπη» διευκρινίζει και προσθέτει πως απευθύνεται και σε άλλες χώρες που μπορούν να συνδεθούν μέσω σιδηροδρόμων. «Οι όροι λειτουργίας είναι ευρωπαϊκοί και απευθύνεται στην ευρωπαϊκή αγορά» σημείωσε ο κ. Μαζοντσίνι.

 

Το δίκτυο της Ferrovie Dello Stato πλέον κινείται σε 5 χώρες, με τον όμιλο να έχει παρουσία με θυγατρικές εταιρείες σε Βρετανία, Γαλλία και Ολλανδία. «Είναι σαφές ότι είμαστε ήδη μια ευρωπαϊκή εταιρεία και αυτό είναι σημαντικό και για την Ελλάδα καθώς είναι διαφορετικό να κινείσαι στο πλαίσιο της χώρας σου και είναι διαφορετικό να κινείσαι σε ένα ευρωπαϊκό δίκτυο» σημειώνει.

Ο κ. Μαζοντσίνι τονίζει πως οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στις δυο χώρες διήρκεσαν περίπου έξι μήνες και σημειώνει πως αυτή η συμφωνία είναι μια σημαντική εξέλιξη και για την Ελλάδα, καθώς το δίκτυο παραμένει δημόσιο, «για την Ελλάδα είμαστε στρατηγικός επενδυτής και όχι μια πώληση προς αποπληρωμή του χρέους» δηλώνει.

Προσθέτει πως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν διαθέτει δίκτυα ή στοιχεία τέτοια που να ανταποκρίνονται στο κόστος των 45 εκ. ευρώ, ενώ και το ποσό αυτό καθαυτό δεν είναι σημαντικό για την αποπληρωμή ενός τόσο υψηλού χρέους, όσο του ελληνικού. Συνεπώς «είναι απολύτως σαφές ότι πρόκειται για στρατηγική επιλογή της ελληνικής κυβέρνησης προκειμένου να παρέχει υψηλού επιπέδου παροχές στους επιβάτες, στους έλληνες πολίτες» σημειώνει ο κ. Μαζοντσίνι.

 

«Η Ιταλία ήταν πάντα στο πλευρό της Ελλάδας, όλη την περίοδο της κρίσης και επέμεινε στην παραμονή της Ελλάδας στην ευρωπαϊκή οικογένεια, η Ιταλία ως μια από τις ιδρύτριες χώρες της ΕΕ πιστεύει ότι είναι απολύτως αναγκαίο να παραμείνουμε όλοι μαζί ενωμένοι για να λύσουμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι χώρες μας», σημειώνει ακόμη ο γενικός διευθυντής, ερωτηθείς για τα χρόνια απομόνωσης της Ελλάδας και προσθέτει πως «για αυτούς τους λόγους μεγάλες εταιρείες όπως Ferrovie Dello Stato εάν δεν εργαστούν στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής οικονομίας τότε δυσκολεύουν το μέλλον».

Τέλος, για το εάν είναι αισιόδοξος για την πορεία της Ευρώπης απαντά «απολύτως, πιστεύω ότι τα δύσκολα έχουν μείνει πίσω, μετά τις γαλλικές εκλογές και το δημοψήφισμα στην Ολλανδία» ενώ εκτιμά πως οι επικείμενες γερμανικές εκλογές δεν θα προκαλέσουν πρόβλημα. «Το ερώτημα πλέον δεν είναι εάν θέλουμε την Ευρώπη αλλά ποια Ευρώπη θέλουμε, είμαστε ήδη στο επόμενο βήμα» υπογραμμίζει κλείνοντας ο κ. Μαζοντσίνι.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα