Η Κίνα επενδύει 7 δισ. δολ. σε νέες τεχνικές και πλωτές μονάδες LNG στην Αφρική

Η Κίνα σχεδιάζει να διαθέσει σχεδόν 7 δισεκατομμύρια δολάρια σε έργα πλωτού υγροποιημένου φυσικού αερίου (FLNG) στην Αφρική, στοιχηματίζοντας σε μια μη δοκιμασμένη τεχνολογία, με την ελπίδα ότι οι αγορές ενέργειας θα ανακάμψουν από τη στιγμή που θα ξεκινήσουν την παραγωγή τους στις αρχές της δεκαετίας του 2020.

Οι δυτικές τράπεζες είναι επιφυλακτικές λόγω της υποβαθμισμένης κατάστασης των ναυτιλιακών αγορών και των αγορών φυσικού αερίου, καθώς και των τεχνικών δυσκολιών άντλησης αερίου. Eξάγεται από τον πυθμένα του ωκεανού, ψύξης του σε υγρή μορφή σε πλωτή πλατφόρμα και μεταφορά του σε δεξαμενόπλοια για εξαγωγή.

Η Κίνα, ωστόσο, κάνει μια..
στρατηγική κίνηση στο FLNG, με στόχο να γίνει ο πωλητής με το χαμηλότερο κόστος στις σύνθετες πλωτές εγκαταστάσεις και παράλληλα να οδηγήσει σε παγκόσμια ανάπτυξη μια τεχνικής που παραμένει στα σπάργανα, με ένα μόνο έργο στην εμπορική παραγωγή μέχρι στιγμής.

Η χώρα χρειάζεται φυσικό αέριο ως καθαρότερη εναλλακτική λύση στον άνθρακα, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα στις πόλεις της και έχει ήδη χρηματοδοτήσει με 12 δισεκατομμύρια δολάρια στο συμβατικό έργο Yamal LNG της Ρωσίας στην Αρκτική, καθώς οι κυρώσεις των ΗΠΑ τρομάζουν τις δυτικές τράπεζες.
Έχει επίσης χρηματοδοτήσει με 4 δισεκατομμύρια δολάρια τρία έργα FLNG στις ακτές της Αφρικής.

Σε ακόμη δύο έργα της Αφρικής κόστους 3 δις. δολ. σχεδιάζει όχι μόνο την χρηματοδότησή τους αλλά και την κατασκευή των πλατφορμών παραγωγής.

“Βλέπουμε μια πραγματική δέσμευση για το FLNG στην Κίνα τόσο από πλευράς κατασκευής όσο και από την πλευρά της κατανάλωσης LNG όπου η μείωση του κόστους σημαίνει δυνητικά χαμηλότερο κόστος LNG”, δήλωσε ο Steve Lowden, πρόεδρος του NewAge με έδρα το Jersey που σχεδιάζει έργα FLNG εκτός Κονγκό και Καμερούν.

Η Κίνα κυριαρχεί ήδη στην παγκόσμια αγορά ηλιακών συλλεκτών και είναι ένας σημαντικός προμηθευτής σταθμών ηλεκτροπαραγωγής με καύση άνθρακα, με τη βοήθεια χρηματοδότησης, φθηνότερης εργασίας και κρατικής στήριξης.

Τώρα, με το Πεκίνο να πιέζει το όραμα του Belt and Road του προέδρου Xi Jinping για επέκταση των εμπορικών σχέσεων μεταξύ Ασίας, Αφρικής και Ευρώπης, στρέφεται προς το FLNG για να φέρει στα ναυπηγεία υψηλή τεχνολογία και να δημιουργήσει θέσεις εργασίας που αποτελούν στρατηγική προτεραιότητα.

Το FLNG είναι επίσης ελκυστικό για τις αφρικανικές χώρες που είναι πλούσιες σε πόρους αλλά χρεωμένες. Τα έργα μπορούν να ενισχύσουν στη θέση τους, και να αρχίσουν να εξάγουν με μικρότερο κόστος από ότι οι χερσαίες μονάδες η τιμή των οποίων τετραπλασιάστηκε τη δεκαετία έως το 2013.

Αυτό, τουλάχιστον, είναι η θεωρία. Η πραγματικότητα είναι ότι η τεχνολογία παραμένει περίπλοκη.
Το εργοστάσιο FLNG Prelude της Royal Dutch Shell, για παράδειγμα, θα είναι η μεγαλύτερη πλωτή υποδομή του κόσμου, αλλά θα πρέπει να θέσει τον εξοπλισμό σε ένα τέταρτο του χώρο που χρησιμοποιείται από μονάδα LNG στην ξηρά.
Η κίνηση κυμάτων και τα ρεύματα των ωκεανών προσθέτουν στις δυσκολίες.

Το έργο Prelude ύψους 12,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων, το οποίο αναμένεται να αρχίσει να λειτουργεί στην Αυστραλία το 2018, είναι χαρακτηριστικό αυτών που σχεδιάστηκαν κατά την περίοδο των υψηλών τιμών της ενέργειας.

Ωστόσο, οι άμεσες τιμές LNG μειώθηκαν κατά 70% από τις αρχές του 2014 και αναμένεται να παραμείνουν υπό πίεση ή να μειωθούν περαιτέρω εξαιτίας της πρόσθετης προσφοράς από νέες συμβατικές εγκαταστάσεις στην Αυστραλία και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα