Ηλεκτρικό θα είναι 1 στα 6 νέα αυτοκίνητα μέχρι το 2025

Μέχρι το 2025, ένα στα έξι καινούργια αυτοκίνητα που θα πωλούνται ανά τον κόσμο θα είναι ηλεκτρικό, αποκαλύπτει έρευνα της UBS. Και, αν τα πράγματα πάνε όπως πήγαν το 2017, τα αυτοκίνητα αυτά έχουν περισσότερες πιθανότητες να είναι Tesla παρά BMW.

Στα μέσα της επόμενης δεκαετίας οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα φτάσουν τα 16,5 εκατομμύρια, 16% περισσότερα σε σχέση με την τελευταία εκτίμηση. Η ομάδα των αναλυτών της UBS, με επικεφαλής τον Πάτρικ Χάμελ, προβλέπει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αντιστοιχούν στο 16% των παγκόσμιων πωλήσεων και όχι στο 14% όπως είχαν εκτιμήσει στο παρελθόν.

«Η στροφή στα ηλεκτρικά οχήματα θα έρθει πιο γρήγορα και θα είναι μεγαλύτερη, χάρη στην πτώση του πετρελαίου στην Ευρώπη, την τεχνολογική πρόοδο στις μπαταρίες και τους αυστηρούς κανονισμούς σε Ασία και Ευρώπη», σχολιάζει ο Χάμελ. Στην Ευρώπη θα καταγραφεί η υψηλότερη διείσδυση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που θα πλησιάζει το 30%.

Μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η BMW και η Daimler ξοδεύουν δισεκατομμύρια διεκδικώντας μεγαλύτερο μερίδιο στη συγκεκριμένη αγορά, ελπίζοντας ότι το μέγεθός τους και η πολυετής παρουσία τους θα τους δώσει πλεονέκτημα σε σχέση με εταιρείες όπως η Tesla που είναι αποκλειστικά επικεντρωμένες στα ηλεκτρικά οχήματα.

Ένας από τους λόγους για την αναθεώρηση προς τα πάνω των προηγούμενων εκτιμήσεων είναι οι νέοι κανονισμοί στην Κίνα, που καθιστούν υποχρεωτική την κατασκευή και πώληση ηλεκτρικών οχημάτων. Οι Κινέζοι είναι αυτοί που σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε μεγαλύτερο ποσοστό (54%), ενώ μόλις το 14% των Γερμανών δηλώνει ότι το σκέφτεται. Τις εκτιμήσεις επίσης ανέβασαν οι μεγαλύτερες του αναμενόμενου πωλήσεις που καταγράφηκαν στην Ευρώπη το 2017.

Ο Χάμελ εκτιμά ότι η Tesla θα ωφεληθεί περισσότερο από την αυξημένη ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς σύμφωνα με την έρευνα θεωρείται η εταιρεία με τη μεγαλύτερη αξιοπιστία στη συγκεκριμένη αγορά. Η BMW έχει τα περισσότερα να χάσει από την άνοδο της Tesla, καθώς η 3-series της είναι ο κοντινότερος ανταγωνιστής στο Model 3 της αμερικάνικης εταιρείας.

«Η αυξημένη δημοτικότητα της Tesla εμφανίζεται άμεσα συνδεδεμένη με το λανσάρισμα του Model 3, του πρώτου της αυτοκινήτου μαζικής παραγωγής. Οι περισσότερες άλλες εταιρείες έχουν χάσει έδαφος στην τωρινή έρευνα», επισημαίνει ο Χάμελ.

Πάντως, η κυριαρχία της Tesla δεν είναι δεδομένη, καθώς κάποιες premium εταιρείες όπως η Volkswagen και η Porsche, με μεγαλύτερη δημοτικότητα από την εταιρεία του Ίλον Μασκ, δεν έχουν ακόμη κυκλοφορήσει δικά τους ηλεκτρικά μοντέλα.

insider.gr

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα