Επιχειρήσεις: Οι χαμηλές τιμές μπορεί να κρύβουν παγίδες

Πολλές φορές όταν μια επιχείρηση χάνει ένα κομμάτι του τζίρου της σπεύδει να ρίξει τις τιμές της πιστεύοντας ότι έτσι θα επανακάμψει και θα κερδίσει την χαμένη της πελατεία.

Όπως επισημαίνει η Γενική Διευθύντρια της Φοβερά Προστασία, Ευαγγελία Τσιολχά «Υπάρχουν βέβαια και οι νέες επιχειρήσεις οι οποίες ξεκινούν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα  ποντάροντας  στην χαμηλή τιμή, θέτοντας τη ως το  βασικό ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα στον αγώνα για να κερδίσουν μεγάλο κομμάτι  της αγοράς.

Ασφαλώς η τιμή ήταν πάντα ένα από τα κύρια συστατικά αυτού που ονομάζουμε «μείγμα μάρκετινγκ» και αποτελεί ιστορικά (πόσο περισσότερο στις μέρες μας) ένα ισχυρό κριτήριο απόφασης αγοράς για τον καταναλωτή.

Είναι όμως η μείωση της τιμής αυτό που θα κάνει τον τζίρο σας να ανέβει στα επίπεδα που ήταν; Μοιάζει λογικό, ωστόσο  πριν πάρετε  μια τέτοια απόφαση καλό θα ήταν να απαντήστε  στις παρακάτω ερωτήσεις:

Σύμφωνα με την ίδια «το περιθώριο κέρδους που έχετε, σας επιτρέπει να ρίξετε τις τιμές σας ή είναι τόσο στενό που μια μείωση τιμών θα σας οδηγήσει σταδιακά στην συρρίκνωση και στο λουκέτο;

Μια μείωση τιμής θα σημαίνει και μια αντίστοιχη μείωση στην ποιότητα που προσφέρετε στους πελάτες σας; Αν ναι, τι αντίκτυπο θα έχει αυτό;
Αν η τιμή είναι ο μόνος παράγοντας  που σας φέρνει πελάτες, τι θα γίνει αν αύριο ένας ανταγωνιστής σας ρίξει τις τιμές  του περισσότερο από εσάς;

Υπάρχουν άλλοι λόγοι που σας προτιμάνε εκτός από τις τιμές σας;

Μια μείωση στο περιθώριο κέρδους σας  πόσο ευάλωτους σας καθιστά  σε μια αλλαγή  της αγοράς;  Μια αύξηση στα λειτουργικά σας ή στις τιμές των προμηθευτών σας ή  ένας νέος φόρος πως θα αφομοιωθεί;

Και τέλος,  πόσο εύκολο θα είναι να επαναφέρετε τις τιμές σας στις αρχικές, χωρίς να χάσετε πελάτες;

Επιπλέον, καλό θα είναι να σκεφτείτε και το πόσο πιθανό είναι  μια μείωση της τιμής, να οδηγήσει στην σκέψη ότι το προϊόν  σας είναι «δεύτερο» και να στρέψει  τους πελάτες σας στον ανταγωνισμό ή να σας στερήσει νέους. Μην ξεχνάτε ότι ακόμα και σε καιρό κρίσης πάντα υπάρχει η σκέψη του «ότι πληρώσεις παίρνεις» για μεγάλη μερίδα του καταναλωτικού κοινού.

Σίγουρα μια ανταγωνιστική τιμή δίνει πλεονεκτήματα, αν όμως οι αποφάσεις σας δεν είναι αποτέλεσμα μελέτης και στρατηγικής αλλά «αντίδρασης», τότε μια τέτοια κίνηση μπορεί να γίνει παγίδα για το μέλλον της επιχείρησης και το δικό σας», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα