Επανεξέταση του νομοσχεδίου για τα μεταπτυχιακά ζητά η Σύνοδος των Πρυτάνεων

758e146ba7366d37e938f7dec4de8121_xlΤην ανάγκη επανεξέτασης του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου του υπουργείου Παιδείας για τις μεταπτυχιακές σπουδές επισημαίνει η Σύνοδος των Πρυτάνεων σε ομόφωνο ψήφισμά της μετά από έκτακτη σύνοδο που πραγματοποίησαν σήμερα στην Αθήνα.

Στο ψήφισμα αναφέρεται πως το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου “περιορίζει το συνταγματικά κατοχυρωμένο αυτοδιοίκητο των Πανεπιστημίων, ρυθμίζοντας θέματα που θα έπρεπε να αποτελούν αντικείμενο του Εσωτερικού Κανονισμού και των θεσμικών Οργάνων των Πανεπιστημίων σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο και τη διεθνή πρακτική” και “δεν λαμβάνει υπόψη του το υπάρχον τοπίο της μεταπτυχιακής εκπαίδευσης, το οποίο έχει προκύψει με βάση την επιστημονική ιδιαιτερότητα και την ακαδημαϊκή ιστορία κάθε Ιδρύματος και περιλαμβάνει πολλά αξιόλογα και διεθνώς αναγνωρισμένα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ)”.

Σύμφωνα με τους πρυτάνεις, το υπό διαβούλευση ν/σ “δεν προβλέπει επίσης ακαδημαϊκά κριτήρια και διαδικασίες αξιολόγησης των ΠΜΣ” και “αναμένεται να προκαλέσει την αδυναμία λειτουργίας αξιόλογων ΠΜΣ, αυξάνοντας τις ροές φοιτητών και νέων επιστημόνων στο εξωτερικό συρρικνώνοντας τον δημόσιο εκπαιδευτικό χώρο”.

Ακόμη, αναφέρεται πως “δημιουργεί μεγάλες δυσλειτουργίες στα περισσότερα Πανεπιστήμια αφού δεν προβλέπει την αναπλήρωση των πόρων που είναι αναγκαίοι για τη λειτουργία των ΠΜΣ σε μια ιδιαίτερα δύσκολη οικονομική συγκυρία”.

Στο ψήφισμά της η Σύνοδος επιμένει “στην πάγια θέση της να προσδιορισθούν άμεσα τα ακαδημαϊκά κριτήρια για τον έλεγχο ποιότητας και την εξωτερική αξιολόγηση των ΠΜΣ μέσω της ΑΔΙΠ” και πως θεωρεί “ότι τα δίδακτρα δεν μπορεί να καθορίζονται οριζόντια και ατεκμηρίωτα, αλλά μετά τον προσδιορισμό συγκεκριμένων κέντρων κόστους, με βάση την αρχή της ανταποδοτικότητας, υπηρετώντας τους ακαδημαϊκούς και στρατηγικούς στόχους κάθε Πανεπιστημίου”.

Αναγνωρίζει “ότι η Πολιτεία και τα Ιδρύματα οφείλουν να διασφαλίζουν την ισότιμη πρόσβαση των οικονομικά ασθενέστερων φοιτητών στα ΠΜΣ”, σημειώνοντας πως «ζητήματα ίδρυσης, λειτουργίας και διαχείρισης των ΠΜΣ πρέπει να αντιμετωπίζονται στο πλαίσιο των ιδιαιτεροτήτων και των εσωτερικών διαδικασιών κάθε Ιδρύματος».

«Με βάση τα παραπάνω και συνεκτιμώντας τα επιμέρους θετικά στοιχεία του Σχεδίου Νόμου», σημειώνει η Σύνοδος, «είναι απαραίτητη η επανεξέτασή του και επιθυμεί την άμεση συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας  σε αυτή την κατεύθυνση».

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα