Γ. Δραγασάκης: Υπάρχει η ανάγκη για μια σύγχρονη και συνεκτική βιομηχανική πολιτική

Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Γιάννης Δραγασάκης στο 5th Greek Exports Forum, που έλαβε χώρα την Τρίτη 30 Μαΐου στην Αθήνα, με τη συμμετοχή κυβερνητικών και θεσμικών φορέων και εκατοντάδων εκπροσώπων του επιχειρηματικού κόσμου, τόνισε την ανάγκη για μια σύγχρονη και συνεκτική βιομηχανική πολιτική.

Κατά την κεντρική του ομιλία ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης κ. Γιάννης Δραγασάκης δήλωσε μεταξύ άλλων πως “Ο νέος Αναπτυξιακός Νόμος, η δημιουργία ειδικών αναπτυξιακών εργαλείων για τη χρηματοδότηση επενδυτικών σχεδίων, η αύξηση της δημόσιας δαπάνης για την έρευνα, η ενεργοποίηση του εξωδικαστικού διακανονισμού για τα χρέη προς τράπεζες, Δημόσιο και ασφαλιστικά Ταμεία, η απλούστευση των διαδικασιών για την ίδρυση επιχειρήσεων, η βαθμιαία ανάκτηση της δυνατότητας χρηματοδότησης της οικονομίας, είναι μερικά από τα εργαλεία που συμβάλλουν ήδη ή αναμένεται να συμβάλλουν προς μια νέα, κοινωνικά υπεύθυνη, εξωστρεφή και καινοτόμα επιχειρηματικότητα. Η έξοδος συνεπώς από την κρίση αλλά και η βιώσιμη συμμετοχή μας στο ευρώ απαιτούν μια νέα παραγωγική ταυτότητα, στην οποία θα είναι αυξημένη η συμμετοχή της μεταποίησης, της αγροτοδιατροφικής παραγωγής, καθώς και των υπηρεσιών υψηλής προστιθέμενης αξίας. Οι ανοδικές τάσεις που παρουσιάζει η βιομηχανική παραγωγή τα τελευταία δύο χρόνια, δείχνουν ότι αυτό είναι εφικτό υπό τον όρο ότι αυτές οι τάσεις θα υποστηριχθούν από μια σύγχρονη και συνεκτική βιομηχανική πολιτική”.

Εκπροσωπώντας θεσμικούς οργανισμούς, μίλησαν ο κ. Αλκιβιάδης Καλαμπόκης, Πρόεδρος, Σύνδεσμος Εξαγωγέων Κρήτης (ΣΕΚ) και η κα Φαίη Κοσμοπούλου, Γενική Διευθύντρια, Πανελλήνια Ένωση Φαρμακοβιομηχανίας (ΠΕΦ).

Ο κ. Καλαμπόκης μίλησε για τα “Αντικίνητρα και εμπόδια στις εξαγωγές: Απουσία ενός μακροχρόνιου οράματος, μιας εθνικής στρατηγικής εξαγωγών με παρόν και συνέχεια. Δήλωσε πως υπάρχει έλλειψη ενός εθνικού brand, ενός διαχρονικού brand. Εκτίμησε ακόμη πως η έλλειψη γνώσης είναι ένα ακόμη εμπόδιο. “Υπάρχει επίσης εμμονή σε παραδοσιακές αγορές και σε προϊόντα. Προβληματισμός επικρατεί από τη μη διασύνδεση της περιφέρειας με το κέντρο”, τόνισε.

Η κα Κοσμοπούλου ενημέρωσε πως “Η ελληνική παραγωγή φαρμάκου είναι δεύτερη σε εξαγωγές με εκατομμύρια ασθενείς σε 85 χώρες του κόσμου να εμπιστεύονται τα ελληνικά φάρμακα. Δυστυχώς οι πολιτικές στο χώρο του φαρμάκου οδηγούν σε συρρίκνωση τον κλάδο”. Η ΠΕΦ είναι εδώ για να διαμορφώσει το νέο εξωστρεφές μοντέλο της Ελλάδας”, δήλωσε.

Μιλώντας σε πάνελ με θέμα την “Εθνική Στρατηγική Ανάπτυξης: Ο ρόλος και οι πολιτικές ενίσχυσης των εξαγωγών”, και συντονιστή τον δημοσιογράφο κ. Αθανάσιο Έλλις, όλοι οι ομιλητές συναίνεσαν σε μια πρόταση αλλαγής.

Ο κ. Βασίλειος Κόκκαλης, Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων που συμμετείχε στo Forum εξέφρασε την πεποίθησή του πως “μέχρι τώρα η Κοινή Αγροτική Πολιτική είχε σχέση με την κατοχή της γης και όχι με την παραγωγή και μόνο αν αλλάξουμε κι εμείς το μοντέλο θα βγούμε από την κρίση”.

Ο κ. Γιώργος Τσίπρας, γενικός γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Αναπτυξιακής Συνεργασίας του υπουργείου Εξωτερικών, δήλωσε πως “Απαιτείται η αναδιάρθρωση της ελληνικής οικονομίας με έμφαση την εξωστρέφεια, χρειάζεται να παράγουμε καινοτόμα και με προστιθέμενη αξία προϊόντα. Λείπει η συνέργεια μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, ενώ η οικονομική διπλωματία μας κινείται με πολύ αργούς ρυθμούς”.

“Μόνο η αλλαγή του μοντέλου παραγωγής της οικονομίας θα μας οδηγήσει στην έξοδο από την κρίση. Χρειάζεται εθνική αναπτυξιακή στρατηγική” δήλωσε ο κ. Λόης Λαμπριανίδης, γενικός γραμματέας Στρατηγικών και Ιδιωτικών Επενδύσεων του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης .

Προς μια κατεύθυνση αλλαγής παρότρυνε και ο κ. Χρήστος Στάικος πρόεδρος Enterprise Greece, ο οποίος πρότεινε: “Να αλλάξουμε το παραγωγικό μοντέλο της χώρας και να γίνει εξωστρεφές, να ενισχύσουμε το branding της χώρας, στοχεύοντας σε δράσεις και κλάδους”.

Ο Νίκος Βέττας, γενικός διευθυντής ΙΟΒΕ εκτίμησε πως “Η ύφεση στην ελληνική οικονομία από το 2008 θα ήταν κατά ένα τρίτο ίσως και κατά ένα δεύτερο χαμηλότερη αν οι εξαγωγές πήγαιναν καλύτερα. Οι περισσότερες εξαγωγές που γίνονται από τη χώρα μας είναι εξαγωγές εξ ανάγκης”.

Ο κ. Δημήτρης Ιωάννου, πρέσβης, επικεφαλής Δ4 Διεύθυνσης του υπουργείου Εξωτερικών και πρόεδρος ΕΔΥ δήλωσε πως “Η ελληνική οικονομία έχει πέσει στην παγίδα του μεσαίου εισοδηματικού επιπέδου. Χρειάζεται αλλαγή στάσης σε θέματα οικονομικής πολιτικής των αρμόδιων κρατικών αξιωματούχων στις επαφές τους με ομολόγους τους”.

Στις χρηματοδοτικές λύσεις που δίνει το τραπεζικό σύστημα αναφέρθηκαν οι ομιλητές του πάνελ με θέμα “Χρηματοδότηση και ασφάλιση, τα όπλα των εξαγωγέων” και συντονιστή τον δημοσιογράφο κ. Χρήστο Κολώνα.

Η κα Εύη Πασσά, διευθύντρια, Επικεφαλής Συναλλακτικής Τραπεζικής Ομίλου της Εθνικής Τράπεζας Ελλάδας, περιέγραψε τα προϊόντα που προσφέρει η τράπεζα στις εξαγωγές, τονίζοντας και τις δυνατότητες παροχής τεχνικής βοήθειας.

Ο κ. Άλκης Δρακινός, Αναπληρωτής Επικεφαλής του γραφείου της EBRD στην Ελλάδα, τόνισε ότι η EBRD τον τελευταίο ενάμιση χρόνο έχει εκταμιεύσει €1,5 δισ. στην Ελλάδα.

Ο κ. Ιωάννης Καλτσάς, Προϊστάμενος του Τμήματος Χρηματοδότησης της ΕΤΕΠ στην Ελλάδα και την Κύπρο, μίλησε για την ενίσχυση που παρέχει η ΕΤΕΠ στις ελληνικές συστημικές τράπεζες προκειμένου να παρέχουν ρευστότητα στις επιχειρήσεις.

Ο κ. Νικόλας Μπαδήμας, MMCD Director της Euler Hermes Hellas, αναφέρθηκε στα προγράμματα ασφάλισης των εξαγωγικών πιστώσεων.

Ο κ. Νότης Βαγιακάκος, Managing Director της HDI Global SE Hellas, υπογράμμισε τη σημασία της ασφάλισης κινδύνων στις εξαγωγές.
Με τα “Μέσα για την ανταγωνιστικότητα των εξαγόμενων προϊόντων: Ηλεκτρονικό Εμπόριο, Πιστοποίηση, Marketing, Cyber Security, E-Commerce, Υπηρεσίες HR” ασχολήθηκε το τρίτο πάνελ του Συνεδρίου. Το πάνελ συντόνισε ο δημοσιογράφος κ. Νίκος Υποφάντης.

Ο κ. Παναγιώτης Γκεζερλής, CEO & Head of Consulting, Convert Group, υπογράμμισε τη σημασία του digital, σε μια εποχή όπου όλοι, στις περισσότερες δραστηριότητές τους, χρησιμοποιούν πλέον το κινητό. “Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσω e-commerce ο παγκόσμιος τζίρος αγγίζει τα 2,3 τρις δολάρια”, δήλωσε.

Ο κ. Δημήτρης Χαλεπίδης, Σύμβουλος ΟΕΥ Α΄, Διευθυντής, Β1 Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού, Υπουργείο Εξωτερικών, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι στο Υπουργείο γίνονται ετησίως 10.000 με 12.000 αιτήματα από ελληνικές επιχειρήσεις για δικτύωση στο εξωτερικό. Οι υπηρεσίες που προσφέρονται στις επιχειρήσεις είναι δικτύωση, πληροφόρηση, ένταξη στο ΕΣΠΑ, ISO κλπ. αλλά και προώθηση προϊόντων και βελτίωση της εταιρικής φήμης.

Ο κ. Ιωάννης Οικονομίδης, Διευθυντής Πιστοποίησης, TUV Hellas (TUV NORD GROUP) εξήγησε ότι η πιστοποίηση είναι επί της ουσίας η επιβεβαίωση της συμμόρφωσης ενός προϊόντος σε μία προδιαγραφή. Επεσήμανε πως “Την αδειοδότηση σε μία εταιρεία πιστοποίησης δίνουν διεθνείς οργανισμοί συμμόρφωσης”, ενώ τόνισε πως “Η πιστοποίηση δεν είναι μία υποχρεωτική διαδικασία, αλλά την έχει επιβάλει η ίδια η αγορά”.

Ο κ. Δημήτρης Χρήστου, Director, Market Development, GS1 Association Greece, μίλησε μεταξύ άλλων για τη σημασία της πιστοποίησης με GS1, λέγοντας ότι είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι υπάρχουν προϊόντα που εξάγονται χωρίς το GS1. Τόνισε επίσης ότι σε καμία άλλη χώρα του κόσμου δεν υπάρχει κάποιος άλλος που να έχει δικό του πρότυπο. Έδωσε ως παραδείγματα το Alibaba και την Amazon, οι οποίες ζητούν πρότυπο GS1 για να δεχτούν κάποιο προϊόν.

Ο κ. Νίκος Γεωργόπουλος, Cyber Privacy Risks Insurance Advisor, Cromar Coverholder at Lloyd’s, τόνισε ότι είναι επίφοβο κάποιος να μην διαθέτει ISO ή άλλες πιστοποιήσεις στο προϊόν του. Υπογράμμισε ωστόσο ότι απόλυτη ασφάλεια δεν υπάρχει, αλλά οι πιστοποιήσεις περιορίζουν το ποσοστό της αβεβαιότητας για την ασφάλεια ενός προϊόντος.

Τέλος, ο κ. Κοσμάς Φ. Κοτέας, Δικηγόρος – Εμπορικολόγος, δικηγορικό γραφείο Φίλιππος Δ. Κοτέας – Κοσμάς Φ. Κοτέας & Συνεργάτες & Σύμβουλος, BusinessWith Ε.Π.Ε μίλησε για την ανάγκη στο διεθνές εμπόριο οι αντισυμβαλλόμενοι να μπορούν να επικοινωνούν γιατί έχουν διαφορετικούς νόμους, γλώσσες, κλπ. Για το λόγο αυτό χρειάζονται προδιατυπωμένες συμφωνίες και κωδικοποιήσεις, εξήγησε ο κ. Κοτέας. Για τις συναλλαγές μέσω ίντερνετ τόνισε ότι όσο υπάρχει πληροφορία που έχει αξία, αυτή μπορεί να γίνει αντικείμενο κλοπής, υπεξαίρεσης κλπ.

Στο συνέδριο παρουσιάστηκαν επίσης δυο Export Success Stories, της AIG ΕΛΛΑΣ και του DROMEAS SA.

H κα. Μαργαρίτα Γκολφινοπούλου, Διευθύντρια Επιχειρηματικών Κινδύνων, Risk Champion μίλησε για τη “Συμβολή των ασφαλιστικών εταιρειών στα success stories των εξαγωγικών επιχειρήσεων” και περιέγραψε παραδείγματα κινδύνων που αντιμετωπίζουν οι εξαγωγικές επιχειρήσεις αλλά και πώς τα ασφαλιστικά προϊόντα και η παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών της εταιρείας απέτρεψαν τις οικονομικές απώλειές τους.

Ο κ. Ιωάννης Παπαπαναγιώτου, Διευθυντής Πωλήσεων & Μάρκετινγκ, μίλησε για το παράδειγμα της “DROMEAS SA: Τρέχοντας προς την Ευρώπη και τον κόσμο…” περιγράφοντας τη δράση της εταιρείας, η οποία διατρέχει μια μακρά πορεία, από το 1979. Τόνισε τον εξωστρεφή χαρακτήρα που είχε από την αρχή, καθώς το δεύτερο κατάστημα της εταιρείας άνοιξε στη Σόφια μετά από αυτό της Θεσσαλονίκης και πριν της Αθήνας, αλλά και για το μεγάλο άνοιγμα στο εξωτερικό από το 2000 και μετά, με την εταιρεία να έχει εξοπλίσει μεταξύ άλλων αεροδρόμια, την Κομισιόν και τον γερμανικό στρατό.

Σε σχετική ανακοίνωση σημειώνεται ότι το 5th Greek Exports Forum, που αποτελεί πια θεσμό για τις εξαγωγές, διοργάνωσαν για πέμπτο συνεχόμενο έτος η Ένωση Διπλωματικών Υπαλλήλων Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων (ΕΝΔΥ ΟΕΥ) και η Ethos Events, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εξωτερικών, του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και του Υπουργείου Τουρισμού.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα