Ανάληψη ευθύνης για την επίθεση με βαριοπούλες στον σταθμό ΗΣΑΠ στο ΚΑΤ

Ανάληψη ευθύνης για δύο επιθέσεις, που στρέφονται κατά των νέου μέτρου με το ηλεκτρονικό εισιτήριο και τις πύλες εισόδου στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, έγινε πριν από λίγη ώρα.

Αναλυτικά το κείμενο όπως δημοσιεύτηκε στο  athens.indymedia.

Από τις αρχές ήδη του 2016 και στα πλαίσια του οικονομικού και πολιτικού σχεδιασμού με τα κυβερνητικά μέτρα να δυσχεραίνουν ολοένα και περισσότερο την καθημερινή ζωή και να μετατρέπουν τη διαβίωση σε καθημερινή μάχη, ξεκίνησαν οι αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων και η τοποθέτηση τουρνικέ στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Όλα αυτά όμως, δεν ήταν αρκετά για την επίτευξη της “οικονομικής ανάπτυξης και της κοινωνικής ευημέριας”, με απόρροια από το 2017 να επιβληθεί το ηλεκτρονικό εισιτήριο και οι μπάρες ευρωπαϊκού τύπου. Η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου συνοδεύεται από την καταγραφή της ακριβούς τοποθεσίας στην οποία βρίσκεται ή κατευθύνεται ο καθένας, το αν πήγε ή δεν πήγε στη δουλειά του, το αν αλλάζει ή παραμένει σταθερή η ρουτίνα και η καθημερινότητά του. Ταυτόχρονα, εντείνονται οι έλεγχοι με την χρήση καμερών σε όλους τους χώρους των ΜΜΜ, θεσμοθετείται σώμα ειδικών μπάτσων συγκοινωνιών και ανακοινώνεται η πρόσληψη ατόμων με μόνη ιδιότητα αυτή του ελεγκτή-ρουφιάνου.

Σκοπός, η δημιουργία και επιβολή πλήρως ελεγχόμενων ζωνών μέσα στα ΜΜΜ, η αύξηση του κόστους ζωής και η ουσιαστική ποινικοποίηση της φτώχειας. Με απλά λόγια, το να μην σου φτάνουν τα λεφτά για εισιτήριο και να χρησιμοποιείς δωρεάν κάτι που ουσιαστικά σου ανήκει, θεωρείται αδίκημα, με αποτέλεσμα να δέχεσαι είτε λεκτική είτε σωματική βία από τους ελεγκτές και τέλος να διώκεσαι ποινικά με επιβολή χρηματικού προστίμου πολλαπλάσιου της τιμής του εισιτηρίου. Η τεχνική αναβάθμιση των μέσων ελέγχου και επιτήρησης στα ΜΜΜ αναπαριστά με τον καλύτερο τρόπο τον πόλεμο του κράτους και των αφεντικών εναντίον των φτωχών, όσων περισσεύουν και αποκλίνουν, με όρους αποκλεισμού και εξόντωσης. Ο Θανάσης Καναούτης, οι χιλιάδες νεολαίοι και μετανάστες που τραμπουκίζονται καθημερινά για ένα εισιτήριο είναι ίσως τα πιο τρανταχτά παραδείγματα του πολέμου αυτού.

 

Για όλους εμάς, τους από τα κάτω, εργάτες-τριες, ανέργους, μετανάστες-στριες, οι μετακινήσεις με τα ΜΜΜ δεν είναι βόλτες αναψυχής μέσα στη πόλη αλλά εκβιαστική κοινωνική ανάγκη η οποία σχετίζεται τόσο με την αναζήτηση και εύρεση εργασίας όσο και με την μεταφορά από και προς αυτήν, εξυπηρετώντας τα κέρδη των αφεντικών και των εταιρειών τους. Δεν είμαστε διατεθειμένοι να σηκώσουμε το οικονομικό βάρος αυτού του εκβιασμού. Οι ήδη πετσοκομμένοι μισθοί και τα επιδόματα-ψίχουλα, οι απανωτοί φόροι και οι αυξημένες τιμές στα ράφια, η συνολικότερη καταλήστευσή μας σε επίπεδο καθημερινής διαβίωσης, δεν μας επιτρέπει να υποστούμε και “άλλα βάρη”, και “άλλες θυσίες”. Δεν είμαστε τόσο ηλίθοι για να πιστέψουμε ότι το κράτος “περιθάλπει” τους ανέργους, τους μισοανέργους και τους ευέλικτα εργαζομένους μοιράζοντας ψίχουλα για “δωρεάν μετακινήσεις”, την ίδια στιγμή που αρπάζει ότι μπορεί από το ηδη λειψό εισόδημά τους. Δεν θα ανεχτούμε η εκβιαστική ανάγκη για μετακίνηση να μετατραπεί σε καθημερινό άγχος και αγωνία από κάτι που ουσιαστικά μας ανήκει.

Να σταθούμε απέναντι σε ένα κράτος, που μας καλεί να συναινέσουμε και να συνετιστούμε στις εκκλήσεις και στα σχέδια του για περισσότερα κέρδη, για περισσότερη πειθαρχία. Απέναντι σ’ ένα κράτος που από τη μια δαπανά υπέρογκα ποσά για την τοποθέτηση των νέων συστημάτων ελέγχου στα ΜΜΜ (λογισμικό, τεχνικό υποδομή, μηχανήματα κα) και από την άλλη πρωτοπορεί στην εγκαθίδρυση της μαύρης εργασίας μέσω ενός δικτύου υπεργολαβικών εταιρείων-γαλέρες που αναλαμβάνουν έργα για τις συγκοινωνιακές εταιρίες (ΟΑΣΑ,ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ).

Έτσι, λοιπόν, εμείς δεν έχουμε παρά να αντισταθούμε έμπρακτα και να σαμποτάρουμε τα συστήματα ελέγχου στα ΜΜΜ, τόσο τα ήδη υπάρχοντα όσο και αυτά που ήρθαν (μπάρες, ηλεκτρονικό εισιτήριο, τουρνικέ) και ετοιμάζονται να τεθούν σε εφαρμογή. Να παλέψουμε έμπρακτα και δυναμικά για την παρακώλυση και πλήρη αποτροπή κάθε τεχνικής δυνατότητας των αφεντικών να μας επιβάλλουν ό,τι τους ωφελεί, να μας χειραγωγούν και να μας ελέγχουν. Να προτάξουμε και να κάνουμε πραγματικότητα το πολύμορφο σαμποτάζ στους μηχανισμούς ελέγχου, να βάλουμε μπροστά τις αρνήσεις πληρωμών καθώς και την καθημερινή και έμπρακτη αλληλεγγύη σε ντόπιους και μετανάστες, σε όλους όσοι αντιστέκονται στον κοινωνικό κανιβαλισμό και τον ταξικό αποκλεισμό, μέσα και έξω από τα ΜΜΜ.

Προτρέπουμε όλους και όλες να πράξουν ό,τι τους αναλογεί, με τα μέσα που οι ίδιοι μπορούν να διαχειριστούν. Να υπερασπιστούμε, ατομικά και συλλογικά, τις ελεύθερες μετακινήσεις. Ήδη από τις αρχές του 2016, έχουν γίνει πολύμορφες μαζικές πράξεις σαμποτάζ στα νέα συστήματα ελέγχου των ΜΜΜ με αφαίρεση ακυρωτικών και πλήρη καταστροφή/απενεργοποίηση των ακυρωτικών/εκδοτικών μηχανημάτων σε σταθμούς ΜΕΤΡΟ/ΗΣΑΠ. Παράλληλα με το κυνήγι των ελεγκτών σε ΜΕΤΡΟ/ΗΣΑΠ και λεωφορεία με πιο δυναμικούς και μαζικούς όρους, αυτό το κύμα των συλλογικών αρνήσεων συνέβαλλε στην απενεργοποίηση των έμψυχων ή άψυχων μηχανισμών ελέγχου στα ΜΜΜ και στη σχετική διεύρυνση της ελευθερίας μετακίνησης στα ΜΜΜ.

Με λίγα λόγια, τα ακυρωτικά στα σκουπίδια και οι ελεγκτές στις τρύπες τους.

 

Η στάση μας απέναντι στα νέα συστήματα ελέγχου και επιτήρησης στα ΜΜΜ αποτελεί μια μικρογραφία του πως στεκόμαστε απέναντι στις δομές του κράτος και αποτελεί συνέχεια και αναπόσπαστο κομμάτι των αγώνων που δίνουμε καθημερινά ενάντια στη καταστολή, τον πλήρη έλεγχο, τις εργοδοτικές αυθαιρεσίες και κατ’ επέκταση την υποβάθμιση και εξαθλίωση της ζωής μας.

 

Το Σάββατο 3 Δεκέμβρη, επιτεθήκαμε με πέτρες και μπογιές στην εργολαβική εταιρία CH Theodossis SA στην οδό Δελφών 4 στην Καλιθέα.

O CH Theodossis SA, είναι αποκλειστικός αντιπρόσωπος της εταιρείας Gunnebo η οποία έχει αναλάβει την εργολαβία για την εγκατάσταση των θυρών ελέγχου ροής στους σταθμούς ΗΣΑΠ.

Στο πελατολόγιο του φιγουράρουν, η ελληνική αστυνομία, οι περισσότερες τράπεζες, υπουργεία, μεγάλες πολυεθνικές επιχειρήσεις καθώς και το σύνολο σχεδόν των δημόσιων οργανισμών (ΔΕΗ, ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, ΟΤΕ, ΕΛΤΑ κλπ). Η εταιρία εξειδικεύεται σε μηχανισμούς και υποδομές, πρόληψης, αποτροπής και ασφάλειας.

Ο υπερεργολάβος που έχει αναλάβει το συνολικό έργο είναι η Gek Terna – LG.

 

Τη Παρασκευή 16 Δεκέμβρη το απόγευμα επιτεθήκαμε και καταστρέψαμε τις νέες μπάρες ηλεκτρονικού εισιτηρίου στον σταθμό ΚΑΤ του ΗΣΑΠ καθώς και εκδοτήρια εισιτηριων και ΑΤΜ

 

Πόλεμο στον πόλεμο των αφεντικών

ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ για ΟΛΟΥΣ/ΕΣ

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα