«Φρένο» στην τροπολογία για τις άδειες-Στόχος η συγκρότηση ΕΣΡ και η ευρύτερη δυνατή συναίνεση

ӵ枴糧 尟 �ᱷ޲ ϫיִ륩ᠴ粠¯�, � ܱ豹�᩠ �믵 �߯�쯵 "ѵ謟 ȥ윴�켳鯵 ѡ䩯�ﰴ骯�ᬠū맭骞 ѡ䩯�᠔童�m�砅�埡 ꡩ �ﰯߧﵠܱ豯� �ꮭ. 2190/1920 ꡩ ܫ륲 䩡�鲦quot; �ĥ�ᠲ7 pﵠ2015. (EUROKINISSI/ÉّÏӠʏ͔QɍǓ)

Όλα δείχνουν ότι μετά από παρέμβαση του Προέδρου της Βουλής,Νίκου  Βούτση, παγώνουν οι εξελίξεις στο τηλεοπτικό τοπίο έως ότου συγκροτηθεί το νέο ΕΣΡ, και αφού πρώτα εξαντληθούν όλα τα περιθώρια συναινέσεων.

Σύμφωνα με τον υπουργό Επικρατείας,Νίκο Παππά, γύρω στα μεσάνυχτα, η απόφαση αυτή ελήφθη ύστερα από επικοινωνία που είχε με τον κ. Νίκο Βούτση κατά την οποία ο δεύτερος «εξέφρασε την άποψη ότι η οποιαδήποτε νομοθετική πρωτοβουλία για τη μετάβαση στο νέο τηλεοπτικό τοπίο είναι καλύτερο να λάβει χώρα μετά τη νέα προσπάθεια συγκρότησης του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης, μέσω της Διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής». Λαμβάνοντας υπόψη αυτή τη θέση ο υπουργός Επικρατείας στην ανακοίνωσή του δηλώνει: «Αυτό και θα κάνουμε» και καλεί τα κόμματα σε συναίνεση.

«Είναι η ώρα να εξαντλήσουμε όλα τα περιθώρια συναινέσεων. Τόσο για τη συγκρότηση της Ανεξάρτητης Ρυθμιστικής Αρχής, του ΕΣΡ, όσο και για τις ευρύτερες δυνατές συναινέσεις, σε σχέση με τον τρόπο μετάβασης στο νέο τηλεοπτικό τοπίο. Ήρθε η ώρα, νομίζω, όλα τα κόμματα να κινηθούν με γνώμονα την υπεράσπιση του δημοσίου συμφέροντος και όχι με γνώμονα την υπεράσπιση ειδικών, ιδιαίτερων συμφερόντων» αναφέρει η δήλωση του υπουργού Επικρατείας.

Οι ρυθμίσεις προέβλεπαν, μεταξύ άλλων:

1. Επέκταση των διοικητικών και ποινικών κυρώσεων προς την DIGEA και τη διοίκηση του μη αδειοδοτούμενου καναλιού, εφόσον συνεχίζει να εκπέμπει. Συγκεκριμένα, ως προς το ποινικό σκέλος, προβλέπεται ποινή φυλάκισης έως ένα έτος αντί έξι μηνών που προέβλεπε ο αρχικός νόμος Παππά, ενώ στα διοικητικά προβλέπονται πρόστιμα ύψους έως 1 εκατ. ευρώ και κατάσχεση μηχανημάτων.

2. Προστίθεται ρύθμιση που δεν αναγνωρίζει ως φορολογικά έξοδα τη διαφημιστική δαπάνη μιας επιχείρησης για τα μη αδειοδοτούμενα κανάλια.

3. Δίνεται προθεσμία έξι μηνών, ώστε οι τηλεοπτικοί σταθμοί με άδεια να εκπέμπουν σε high definition.

4. Περνάει στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης η αρμοδιότητα για την παροχή βεβαίωσης προς τους αδειοδοτούμενους τηλεοπτικούς σταθμούς, καθώς ότι πληρούν τις προϋποθέσεις του νόμου για τον αριθμό των εργαζομένων, τις κτιριακές υποδομές κ.ά., καθώς η συγκρότηση του ΕΣΡ παραμένει άγνωστο αν και πότε θα επιτευχθεί.

5. Περιορισμός της δικτύωσης μεταξύ περιφερειακών σταθμών.
Ένας περιφερειακός σταθμός δικτυωμένος με πολλούς άλλους περιφερειακούς, μπορεί να λειτουργεί ντε φακτο ως σταθμός πανελλαδικής εμβέλειας. Η τροπολογία περιορίζει την δικτύωση ως εξής:
– Κάθε περιφερειακός σταθμός μπορεί να διασυνδέεται μόνο με έναν άλλον περιφερειακό σταθμό.
– Η διασύνδεση δεν μπορεί να υπερβαίνει τις τρεις ώρες ημερησίως.

6. Παράταση, για ένα τρίμηνο, της έναρξης ισχύος του νόμου για απευθείας τιμολόγηση του διαφημιζόμενου.
Ο νόμος αυτός φτιάχτηκε το καλοκαίρι του 2014, με στόχο να παρακάμψει τους ενδιάμεσους στην διαφήμιση (media shops). Δεν εφαρμόστηκε, καθώς η έναρξη ισχύος του έπαιρνε συνεχείς παρατάσεις. Η τελευταία παράταση λήγει κάπου τώρα.
Ο λόγος που παρατείνεται τώρα για ένα τρίμηνο είναι ότι μέσα στο διάστημα αυτό, (έως τον Δεκέμβριο του 2016) θα έχει έρθει στην Βουλή ο νόμος για την ηλεκτρονική πλατφόρμα ηλεκτρονικών συναλλαγών. (Ένα ηλεκτρονικό «χρηματιστήριο», όπου ο καθενός, διαφανώς, θα αγοράζει και θα πουλάει διαφημιστικό χρόνο). Κρίνεται επομένως, περιττό, να αλλάξει τώρα το ισχύον καθεστώς, για να ξανααλλάξει μέσα στο επόμενο τρίμηνο.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα