Δημοσιεύθηκε στις: Πα, Ιαν 15th, 2016

Η διατροφική αξία του μανταρινιού

27242

Όπως το πορτοκάλι, έτσι και το μανταρίνι είναι πολύ χαμηλό σε θερμίδες (53 cal/100 g). Είναι πολύτιμη πηγή αντιοξειδωτικών, όπως ναριγενίνη, εσπερετίνη, βιταμίνη Α και καροτένιο. Στην πραγματικότητα παρουσιάζει πολλές φορές υψηλότερες περιεκτικότητες απ’ ό,τι το πορτοκάλι.

Η βιταμίνη Α βοηθά στην ανάπτυξη των δοντιών και των οστών και συμμετέχει στο σχηματισμό της ροδοψίνης (οπτικής πορφύρας), μιας χρωστικής των οφθαλμών που εμπλέκεται στη νυχτερινή όραση. Συγχρόνως, η φωτοπροστατευτική δράση του β-καροτένιου σε συνδυασμό με τις αντιοξειδωτικές και αντιγηραντικές του ιδιότητες, χαρίζουν στο δέρμα μια εξαιρετική προστασία, καταπολεμώντας έτσι τη γήρανση του δέρματος και μειώνοντας την ευαισθησία μας στον ήλιο.

Το μανταρίνι παρέχει μέχρι 80% των ημερήσιων απαιτήσεων βιταμίνης C για το σώμα και σε συνδυασμό με τη β-καροτίνη κάνει τις ιδιότητες του μανταρινιού πιο αποτελεσματικές. Η βιταμίνη C έχει καθιερωθεί ως ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό. Είναι ένα ισχυρό φυσικό αντι-οξειδωτικό, το οποίο έχει πολλούς βασικούς ρόλους, όπως η σύνθεση του κολλαγόνου, επούλωση πληγών, αντικαρκινική δραστηριότητα, ενώ βοηθάει επίσης στην πρόληψη αρθρίτιδας και σε περιπτώσεις κρυώματος, πυρετού κ.λπ.

Η βιταμίνη C επίσης βοηθά στην απορρόφηση του σιδήρου, την τροφή που σημαίνει ισχυρότερος οργανισμός. Μία διατροφή που περιλαμβάνει συχνά το μανταρίνι μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου του στομάχου, του ήπατος, του φάρυγγα και του καρκίνου του στόματος. Έρευνα απέδειξε ότι η συχνή κατανάλωση χυμού μανταρινιού μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη του καρκίνου του ήπατος σε ασθενείς με ηπατίτιδα C.

Το μανταρίνι, εκτός από πολύ καλή πηγή βιταμινών Α και C, περιέχει ασβέστιο, μαγνήσιο και κάλιο. Το κάλιο και το ασβέστιο διαδραματίζουν ζωτικό ρόλο στην κατάσταση του αίματος. Το κάλιο συγκεκριμένα βοηθά στη σταθεροποίηση της αρτηριακής πίεσης. Η υψηλή πρόσληψη καλίου, ειδικά όταν προέρχεται από φρούτα και λαχανικά, βοηθά στην πρόληψη της υπέρτασης. Το ασβέστιο παίζει ζωτικό ρόλο στην πήξη του αίματος, ενώ το μαγνήσιο βοηθά στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης. Το μανταρίνι βοηθά επίσης να παραμένει σε επιθυμητά επίπεδα η χοληστερόλη στο σώμα. Αυτό οφείλεται στην αντιοξειδωτική δράση του φρούτου αυτού, η οποία μειώνει τα επίπεδα της κακής χοληστερόλης στο αίμα.

Γενικά, τα υψηλά επίπεδα της χοληστερόλης θέτουν σε κίνδυνο την υγεία μας με διάφορους τρόπους, περιορίζοντας την ομαλή ροή του αίματος και συμβάλλοντας έτσι στην υψηλή πίεση του αίματος. Ο κίνδυνος εγκεφαλικού επεισοδίου και στεφανιαίας νόσου αυξάνεται σε τέτοιες συνθήκες. Το μανταρίνι είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες. Η επιλογή λοιπόν αυτού του φρούτου βοηθά στην απώλεια βάρους και την καλή υγεία στο στομάχι, αφού μασώντας τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες οδηγούμαστε σε αίσθημα κορεσμού.

Γενικά, ένα φρούτο μανταρίνι 100 γρ. περιέχει περίπου 3 γρ. φυτικές ίνες, έτσι αισθάνεστε χορτάτοι γρηγορότερα, με αποτέλεσμα να μειώνεται η ανάγκη να καταναλώσετε περισσότερη τροφή. Η ίνα διευκολύνει τη σωστή πέψη και βοηθά στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας. Έχει επίσης αποδειχθεί ότι τα τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες βοηθούν στην αποτοξίνωση του πεπτικού συστήματος. Επίσης, βοηθά στη μείωση του κινδύνου των ασθενειών (δυσπεψία, δυσκοιλιότητα, παχυσαρκία κ.ά.).

Για τον αρθρογράφο

.made by gleo