Δημοσιεύθηκε στις: Δε, Νοέ 28th, 2016

Π. Κουρουμπλής: Αναγκαίο ένα σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο για την διοικητική οργάνωση του λιμενικού συστήματος

resizerΟι τελευταίες τεχνικές εξελίξεις στο θέμα του σχεδιασμού και της κατασκευής λιμενικών έργων, είναι στο επίκεντρο του 7ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Λιμενικών Έργων που διεξάγεται στο Ευγενίδειο Ιδρυμα, από σήμερα Δευτέρα 28/11 έως την Πέμπτη 01/12.

 

Τις εργασίες του συνεδρίου, που οργανώνεται από το τμήμα λιμενικών έργων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, άνοιξε σήμερα, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής.

«Ενώ η χώρα διαθέτει τεχνογνωσία, εξειδικευμένους επιστήμονες και πλούτο απόψεων για τα λιμάνια, δεν μπορούμε να αποτυπώσουμε αυτό που θα θέλαμε», τόνισε ο υπουργός, επισημαίνοντας ότι υπάρχει ανάγκη για ένα σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο σε ότι αφορά τη διοικητική οργάνωση του συγκεκριμένου χώρου και να οριστεί με πολύ σαφήνεια αυτό που λέμε οργανωμένο λιμενικό σύστημα.

Θα πρέπει πρόσθεσε, να προσδιορίσουμε τους χώρους των λιμανιών και τον τρόπο αξιοποίησής τους με ιεράρχηση.

«Σε μια εποχή που δείχνει ότι είμαστε σε ένα μεταβατικό στάδιο στον τομέα των μεταφορών, η Ελλάδα βρίσκεται μπροστά σε μια μεγάλη πρόκληση, διότι η γεωστρατηγική και γεωπολιτική της θέση την κάνουν κρίσιμο σημείο αναφοράς στον μεταφορικό τομέα που σήμερα συζητάμε», ανέφερε.

Ο υπουργός τόνισε εξάλλου, ότι το υπουργείο ναυτιλίας έχει τον τελικό λόγο στη διαχείριση του λιμενικού συστήματος και με ένα ανοιχτό και δημιουργικό διάλογο με όλους τους φορείς θα πρέπει να συγκλίνουμε σε μια ενιαία πολιτική σε αυτά τα ζητήματα, καθώς έτσι θα μπορούμε να αναδειχθούμε στα δίκτυα μεταφορών που αναπτύσσονται στην Ευρώπη και να είμαστε έτοιμοι να απαντήσουμε για τα λιμάνια που διαθέτουμε.

Συμπλήρωσε ότι σε αυτή τη νησιωτική χώρα θα πρέπει να διαμορφώσουμε τους όρους, ώστε να είναι μια χώρα που θα εμπεδώνει το αίσθημα της ισοπολιτείας προς τους πολίτες της που ζουν και δραστηριοποιούνται στα νησιά.

Εξήγγειλε δύο συγκεκριμένες πρωτοβουλίες μέσα στο επόμενο διάστημα, που αφορούν συναντήσεις περιφερειαρχών από τα νησιά, αλλά και από χώρες του νότου στην Ευρώπη (Ιταλία, Μάλτα, Κύπρο, Πορτογαλία, Ισπανία), ώστε να διαμορφωθεί μια συμμαχία απόψεων απάνω σε στην ασκούμενη νησιωτική πολιτική. Τόνισε ότι, ενόψει και της προεδρίας της ΕΕ από την Μάλτα, η ελληνική κυβέρνηση θα κάνει μια ουσιαστική και τεκμηριωμένη παρέμβαση για τη νησιωτική πολιτική.

Ο καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Ιωάννης Μουτζούρης, από την πλευρά του είπε ότι ένα σημείο που θα πρέπει να τονιστεί, είναι ότι αυτά τα τρία χρόνια που πέρασαν έγιναν ελάχιστα για τη βελτίωση των λιμενικών υποδομών της χώρας λόγω της κρίσεως, καθώς δεν δόθηκαν κονδύλια, αλλά και γιατί δεν υπήρχαν ώριμες μελέτες.

Πρόσθεσε ότι οφείλουμε να εξασφαλίσουμε πόρους για τα λιμάνια, καθώς είναι απαραίτητα για την εδαφική συνέχεια της χώρας και για τον τουρισμό.

Υπογράμμισε επίσης, ότι αυτή τη στιγμή υστερούμε στην κατασκευή μαρινών, ενώ υπάρχει και πρόβλημα στο σύστημα διοικήσεων αρκετών λιμένων.

Για τις χερσαίες ζώνες των λιμανιών ανέφερε ότι αυτές καθορίστηκαν αυθαίρετα και ορισμένες δεν είναι απαραίτητες για την ανάπτυξή τους.

Αναπτύξαμε ένα δίκτυο περίπου 1.100 λιμενικών εγκαταστάσεων και θα πρέπει να βρεθεί και να καθορισθεί ο ρόλος των λιμένων αυτών και γιατί έχουν κατασκευαστεί τόνισε ο Ιωάννης Μουτζούρης, προσθέτοντας ότι θα πρέπει να βρούμε ρόλους για λιμάνια αυτά με αξιοποίηση των υπαρχόντων εγκαταστάσεων και όχι επέκτασή τους.

Τόνισε τέλος, ότι το υπουργείο Ναυτιλίας είναι αυτό που θα καθορίσει τους ρόλους των λιμανιών και όχι το ΥΠΕΧΩΔΕ.

Για τον αρθρογράφο

.made by gleo