Δημοσιεύθηκε στις: Τε, Νοέ 2nd, 2016

Ιερώνυμος: Δεν έχουμε ακραίους στην εκκλησία!

%ce%b9%ce%b5%cf%81%cf%89%ce%bd%ce%b9%ce%bc%ce%bf%cf%82-1Το γάντι στην κυβέρνηση πέταξε μέσα αό τσυνέντευξη του ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος ο οποίος επέλεξε να επιμείνει σε σκληρή συντηρητική γραμμή. Ζήτησε αναβολή της έγερσης του τζαμιού, μίλησε ξανά για κίνδυνο αφελληνισμού και αποχριστιανοποίησης, κάλυψε τις ακραίες φωνές μέσα στην Εκκλησία και εξαπέλυσε ευθείες βολές στην κυβέρνηση για τον διαχωρισμό Εκκλησίας-Κράτους.

Μιλώντας στην εκπομπή «Ιστορίες» στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ ο Αρχιεπίσκοπος χαρακτήρισε, αρχικά, «προβληματικό και ασυνεπή» τον υπουργό Παιδείας, Νίκο Φίλη ενώ σημείωσε ότι: «Δυστυχώς ο κ. Φίλης, του ζητώ συγνώμη απο αυτή τη θέση, είναι ένας προβληματικός άνθρωπος. Άλλα λέει το βράδυ, άλλα λέει το πρωί. Και το λέω αυτό σαν αρχιεπίσκοπος….. ασυνεπής στις σχέσεις του και στα λόγια του. Επομένως από μια τέτοια σχέση δεν περιμένει κανείς καλούς καρπούς» ανέφερε.

«Στο συγκεκριμμένο θέμα, ποιόν λόγο έχει ο υπουργός, ο κομμουνισμός, η αριστερά να έχει λόγο στα εκκλησιαστικά πράγματα; Ολόκληρη η ιστορία, ποιος θα πάρει το παγκάρι του ναού της Ευαγγελιστρίας, του ναού της Τήνου. Την καλύτερη απάντηση την έδωσε, το ΚΚΕ, απο τα κόμματα όλα το ΚΚΕ, ο κ. Κουτσούμπας και τον συγχαίρω απο αυτή τη θέση. Είπε: Δεν μπορώ να καταλάβω ένα κομμουνιστικό κόμμα, μια η αριστερά τι δουλειά έχει στο παγκάρι της εκκλησίας.» Εδώ υπάρχει σύγχυση ρόλων, σύγχυση αποστολής και είναι πολύ επικίνδυνο», τόνισε μεταξύ άλλων ο Αρχιεπίσκοπος.

Πέταξε, ακόμη, το γάντι στην κυβέρνηση δηλώνοντας «ποιος θα μας χωρίσει;» και επισημαίνοντας ότι «στην Εκκλησία μας, στην Ορθοδοξία μας, δεν υπάρχει στην Αποστολή την ποιμαντική της Εκκλησίας, η λέξη χωρισμός. Χωρίζω ποιον; Το παιδί μου; Στην Ελλάδα, και παντού βέβαια, αλλά στην Ελλάδα, οι πολίτες δημιουργούν το Κράτος. Υπάρχει μία σχέση. Σημαίνει ότι υπάρχει μία μητρική σχέση μεταξύ της Εκκλησίας και του λαού μας».

Aίσθηση επίσης προκάλεσε με τα όσα ανέφερε ο Αρχιεπίσκοπος περί κινδύνου αποχριστιανοποίησης και αφελληνισμό. Χαρακτηριστικά ο κ.Ιερώνυμος ανέφερε «δεν είναι κίνδυνος ισλαμοποίησης όταν πιστεύουμε ότι αυτοί ήρθανε και θα πάνε στις πατρίδες τους. Αλλά δεν είναι ό,τι το καλύτερο. Είναι μια απόπειρα αλλοίωσης από κέντρα που, ξέρουν αυτά, αυτού του τόπου. Να μην είναι μόνο η γλώσσα ελληνική, να μην είναι μόνο θρησκεία η ελληνική, να μην είναι μόνο η συνείδηση ελληνική. Ο τόπος μας προχωράει από στιγμή σε στιγμή στον αφελληνισμό και στον αποχριστιανισμό. Εκείνοι που δεν το βλέπουν είναι μακρά νυχτωμένοι. Και εκείνοι που το βλέπουν χαίρονται γιατί βλέπουν και το καμαρώνουν ότι το πρόγραμμα τους και το όνειρο τους πραγματοποιείται».

«Ο μουσουλμάνος δεν αφομοιώνεται από τον έλληνα, από την ορθοδοξία, δεν μπορεί. Ορθοδοξία και μουσουλμάνος…καταρχήν δεν είναι θρησκεία ο μουσουλμανισμός. Δεν μπορεί. Τα πράγματα έδειξαν 500 χρόνια, εξαιρέσεις υπάρχουν. Μεικτοί γάμοι θα υπάρξουν, μάλλον λίγοι, ότι το μουσουλμανικό στοιχείο δεν αφομοιώνεται. Μόνο εμείς θα πάμε προς τα εκεί και όχι αυτοί προς τα εμάς» είπε σε άλλο σημείο της συνέντευξής του.

Σημαντικές λεπτομέρειες από τη συνάντηση που είχε στο μέγαρο Μαξίμου με τον πρωθυπουργό, τον υπουργό Παιδείας και τον υπουργό Άμυνας ανέφερε κατά τη διάρκεια της συνέντευξής του στον ΣΚΑΪ ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος.

Όσον αφορά τη στάση που κράτησε ο Πάνος Καμμένος, ο κ. Ιερώνυμος δήλωσε χαρακτηριστικά ότι ο υπουργός Άμυνας του είπε: «αν μου πείτε Μακαριότατε, δε συμφωνείτε, δε θέλετε, εγώ ρίχνω την κυβέρνηση αύριο το πρωί. Και μάλιστα παρακάλεσε να μη φύγουμε από αυτόν τον χώρο, σχεδόν μετά δακρύων, αν δε βρούμε λύση γιατί ο τόπος χρειάζεται συναίνεση για να προχωρήσουμε».

Τάχθηκε, ακόμη, κατά της ανέγερσης τζαμιού χαρακτηρίζοντάς το πρόβλημα και σημειώνοντας «θα μπορούσε να αναβληθεί κατά την δική μου την άποψη, έως ότου να ξεκαθαρίσει το θέμα των μουσουλμάνων. Θα μείνουν εδώ, δικαιούνται. Αν όμως είναι περαστικοί τι χρειάζεται; Τίποτα δε θα κάνουμε… Και αυτό να γίνει ποιος θα το διοικήσει; Πρώτον. Τι θα είναι αυτό; Θα είναι ένας τόπος προσευχής ή θα είναι ένας χώρος διδασκαλίας; Ποιος θα διδάξει τον μουσουλμανισμό; Είναι ένα πρόβλημα αυτό. Και ο άλλος ο κίνδυνος ότι θα γίνει αφορμή πολέμου μεταξύ των μουσουλμάνων. Στο τζαμί ποιοι θα πάνε; Θα πάνε οι Σιίτες, θα πάνε οι Σουνίτες; Επομένως είναι μια μεγάλη δοκιμασία, ένα μεγάλο πρόβλημα και πρέπει να έχουμε τα μάτια μας ανοιχτά. Γι’ αυτό η δική μου θέση, η προσωπική, δεν μιλάω, δεν εκπροσωπώ κανέναν, είμαι επιφυλακτικός»

Κάλυψε, πάντως, τις ακραίες φωνές μέσα στην Εκκλησία δηλώνοντας «ούτε ακραίους έχουμε, ούτε Ταλιμπάν. Έχουμε ανθρώπους, οι οποίοι βλέπουν με έναν άλλο τρόπο τα θέματα» για να προσθέσει ότι η Εκκλησία δεν μπορεί να φιμώσει κάνέναν.

Αίσθηση προκάλεσε και η αναφορά στον Αμβρόσιο και τα όσα προσβλητικά και ακραία έχει εκφράσει κατά καιρούς για τον οποίο ο Αρχιεπίσκοπος τόνισε ότι «δεν κάνει λάθος» τονίζοντας ότι «δεν είναι κατάλληλος ο τρόπος του».

«Ο Αμβρόσιος επειδή είναι γνωστός μου, μαζί μεγαλώσαμε, σπουδάσαμε κλπ, δεν κάνει λάθος. Αυτά που επισημαίνει δεν είναι λάθη, είναι ο τρόπος με τον οποίο τα λέει και αυτό που του λένε. Αν ψάξουμε τα κείμενα και τα ψηλαφίσουμε και τα δούμε για το θέμα το κεντρικό που θίγει, δεν κάνει λάθος. Αλλά δεν είναι αυτός ο τρόπος ο κατάλληλος που μπορεί να ενεργήσει ένας ποιμένας» ήταν τα λόγια του κ. Ιερώνυμου.

Τέλος, ο Αρχιεπίσκοπος υπερασπίστηκε και τα υλικά συμφέροντα της Εκκλησίας, μιλώντας για τις πάγιες διεκδικήσεις απέναντι στο κράτος. Ερωτηθείς πως εάν θα μπορούσε η Εκκλησία να ζητήσει πράγματα που έχασε πριν από 100 χρόνια τώρα με βάση τις άσχημες οικονομικές συνθήκες απάντησε «σωστό είναι αυτό, αλλά έχουμε δικαιώματα σε αυτή τη ζωή. Έχουμε 10.000 οικογένειες ιερέων. Θα τους αφήσουμε χωρίς μισθό; Δεν έχουμε μία ευθύνη εμείς; Και επιτρέπεται ένας καβγάς μεταξύ του αρχιεπισκόπου και του πρωθυπουργού ή με τον υπουργό Παιδείας ή με τους άλλους υπουργούς Περιβάλλοντος, επιτρέπει λοιπόν αυτός ο καβγάς να αφήσουμε 10.000 οικογένειες ιερέων να υποφέρουν; Και γιατί να υποφέρουν όταν όλη αυτή η περιουσία ήταν δική τους και επειδή υπάρχουν και μερικοί οι οποίοι λένε “και πού τα βρήκε η Εκκλησία;”»

Για τον αρθρογράφο

.made by gleo