Δημοσιεύθηκε στις: Τρ, Νοέ 22nd, 2016

Γ. Μυλόπουλος: Τα έργα του μετρό σε Αθήνα, Πειραιά και Θεσσαλονίκη προχωρούν με εντατικούς ρυθμούς

am_anthoupoli_progress_nov11_lgΗ κατασκευή του μετρό σε Θεσσαλονίκη, Πειραιά και Αθήνα είναι ένα από τα μεγάλα έργα που παρά τη κρίση συνεχίζεται και επεκτείνεται με εντατικούς ρυθμούς καθώς συμβάλει καθοριστικά στον εθνικό στόχο της εξόδου της χώρας από τη κρίση, τονίζει στη συνέντευξή τους το Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, καθηγητής Γιάννης Μυλόπουλος.

Σ’ αυτό το πλαίσιο, μέσα στο πρώτο πεντάμηνο του 2017 δημοπρατείται το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 του μετρό (Άλσος Βεϊκου- Γουδή, με 14 σταθμούς), που αποτελεί προτεραιότητα για την Αττικό Μετρό Α.Ε.. «Αναμένεται να αλλάξει τόσο το συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας όσο και να αναβαθμίσει σημαντικά τη ζωή στο Λεκανοπέδιο, καθώς θα αποσυμφορήσει πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας που μέχρι σήμερα δεν έχουν πρόσβαση σε κανένα μέσο σταθερής τροχιάς», όπως επισημαίνει ο κ. Μυλόπουλος. Οι εργασίες διάνοιξης και κατασκευής υπολογίζεται να ξεκινήσουν εντός του 2018 και να ολοκληρωθούν το 2025.

Επιπλέον προχωρούν τα έργα επέκτασης του τραμ και της Γραμμής 3 του μετρό προς τον Πειραιά, και σύμφωνα με τον προγραμματισμό της εταιρείας το έργο του τραμ θα παραδοθεί εντός του 2017 και αυτό του μετρό εντός του 2020.

Τέλος, όσον αφορά το μετρό της Θεσσαλονίκης, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι έχουν ξεκινήσει ξανά, «με όλα τα προβλήματα που ταλάνιζαν το έργο να έχουν επιλυθεί και υλοποιούνται με ταχείς ρυθμούς σε όλα τα μέτωπα και με την χρηματοδότηση εξασφαλισμένη», και σύμφωνα, με τον προγραμματισμό το έργο θα λειτουργήσει εντός του 2020.

 

Ερ. Πότε θα είστε έτοιμοι να δημοπρατήσετε το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας. Τι θα περιλαμβάνει αυτό το τμήμα, πώς θα κατασκευαστεί και πότε περίπου θα είναι έτοιμο;

Απ. Η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας αποτελεί προτεραιότητα για την Αττικό Μετρό Α.Ε. καθώς αναμένεται να αλλάξει τόσο το συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας όσο και να αναβαθμίσει σημαντικά τη ζωή στο Λεκανοπέδιο. Η Γραμμή αυτή, συνολικού μήκους 33 χιλιομέτρων, θα αποσυμφορήσει πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας που μέχρι σήμερα δεν έχουν πρόσβαση σε κανένα μέσο σταθερής τροχιάς. Το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4 κόστους 1,4 δισ. ευρώ, το οποίο περιλαμβάνει 14 σταθμούς (Aλσος Βεΐκου- Γαλάτσι- Κυψέλη- Δικαστήρια- Λ. Αλεξάνδρας- Εξάρχεια- Ακαδημία- Κολωνάκι- Ευαγγελισμός- Καισαριανή- Νήαρ Ήστ- Ιλίσια- Ζωγράφου- Γουδή) και θα ενώσει το κέντρο της Αθήνας με τα ανατολικά προάστια της πόλης, θα δημοπρατηθεί, σύμφωνα και με τις πρόσφατες δηλώσεις του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίρτζη, μέσα στο πρώτο πεντάμηνο του 2017 και οι εργασίες διάνοιξης και κατασκευής υπολογίζεται να ξεκινήσουν εντός του 2018 και να ολοκληρωθούν το 2025. Οι δίδυμες σήραγγες του έργου προβλέπεται να κατασκευασθούν με Μετροπόντικα- ΤΒΜ διπλής τροχιάς, ενώ οι σταθμοί μήκους 110 μ. θα κατασκευασθούν με τις μεθόδους ανοικτού ορύγματος, υπόγειας διάνοιξης ΝΑΤΜ και με συνδυασμό των δύο μεθόδων.

Ερ. Πιστεύετε ότι η χρηματοδότηση του είναι εξασφαλισμένη; Επίσης έχει ακουστεί ότι θα δοκιμαστούν συρμοί χωρίς οδηγούς;

Απ. Η νέα Γραμμή του Μετρό της Αθήνας θα ενσωματώσει όλα τα σύγχρονα χαρακτηριστικά που είναι διαθέσιμα. Στις βασικές καινοτομίες του έργου συγκαταλέγονται οι σύγχρονοι σταθμοί με θύρες επί των αποβαθρών, οι τελευταίας τεχνολογίας αυτόματοι συρμοί χωρίς οδηγό και το ασύρματο σύστημα σηματοδότησης.

Η χρηματοδότηση του έργου είναι απολύτως εξασφαλισμένη. Συγκεκριμένα, θα χρηματοδοτηθεί από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων σε ποσοστό που φτάνει το 75%.

Ερ. Κάνατε μια μεγάλη προσπάθεια μαζί με τον υπουργό κ. Σπίρτζη να «ξεκολλήσετε» το έργο του μέτρο της Θεσσαλονίκης. Αλήθεια, τι έχει γίνει με τον περιβόητο σταθμό της Βενιζέλου;

Απ. Είναι αλήθεια, δώσαμε έναν μεγάλο αγώνα και από τον Μάρτιο και μετά, έχει επανεκκινήσει το σύνολο των έργων στη Θεσσαλονίκη. Τα έργα του Μετρό της Θεσσαλονίκης, μετά από μια μακρά παύση, έχουν ξεκινήσει ξανά και υλοποιούνται με ταχείς ρυθμούς σε όλα τα μέτωπα. Στο σταθμό Βενιζέλου, συγκεκριμένα, υπογράφηκε μνημόνιο συνεργασίας ανάμεσα στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, το Υπουργείο Πολιτισμού, την Αττικό Μετρό Α.Ε. και τον Δήμο Θεσσαλονίκης με αντικείμενο την ανάδειξη των αρχαιοτήτων παράλληλα με την κατασκευή του σταθμού. Η Αττικό Μετρό επεξεργάστηκε και κατέληξε σε τεχνική λύση ταυτόχρονης συνύπαρξης των αρχαιοτήτων με τον σταθμό της Βενιζέλου, στο ίδιο σημείο αλλά σε μεγαλύτερο βάθος, λύση με την οποία συμφώνησε η ομάδα εργασίας που αποτελείται από εκπροσώπους των παραπάνω φορέων.

Μετά από την επίτευξη συμφωνία, η λύση θα υποβληθεί στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο και οι εργασίες κατασκευής του σταθμού και ανάδειξης των αρχαιοτήτων αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές του 2017.

Το σπουδαίο αρχαιολογικό εύρημα, δηλαδή ο κεντρικός οδικός άξονας της βυζαντινής πόλης, γνωστός ως Decumanus Maximus, που βρέθηκε στο σταθμό «Βενιζέλου» και αποκαλύπτει μια πόλη κάτω από την πόλη, θα διατηρηθεί κατά χώραν και θα συνυπάρξει αρμονικά, ως επισκέψιμος αρχαιολογικός χώρος, με τον σταθμό του Μετρό που θα κατασκευαστεί. Ο Σταθμός «Βενιζέλου» θα αποτελέσει με την ολοκλήρωσή του όχι απλώς έναν ακόμη σταθμό της γραμμής του Μετρό αλλά ένα σημαντικό τοπόσημο μοναδικής αξίας, καθώς θα αναδεικνύει τις δυνατότητες συνύπαρξης μεταξύ έργων πολιτισμού και σύγχρονων τεχνολογικών επιτευγμάτων.

Ερ. Τα χρονοδιαγράμματα για τη βασική γραμμή της Θεσσαλονίκης τι προβλέπουν κ. πρόεδρε; Πιστεύετε ότι θα καταφέρετε να τηρηθούν; Με τις επεκτάσεις του τι γίνεται;

Απ. Όπως σας είπα και νωρίτερα, μετά από την παρατεταμένη παύση της εκτέλεσης των έργων, οι εργασίες του Μετρό έχουν ξεκινήσει ξανά με όλα τα προβλήματα που ταλάνιζαν το έργο να έχουν επιλυθεί και υλοποιούνται με ταχείς ρυθμούς σε όλα τα μέτωπα και με την χρηματοδότηση εξασφαλισμένη. Σύμφωνα, λοιπόν, με τον προγραμματισμό της Αττικό Μετρό το έργο θα λειτουργήσει εντός του 2020. Κάθε πολίτης της Θεσσαλονίκης είναι σε θέση να διαπιστώσει την μεγάλη πρόοδο που σημειώνουν τα έργα του Μετρό στη πόλη. Αξίζει να σημειώσουμε ότι από τους 13 σταθμούς της βασικής γραμμής, τα έργα πολιτικού μηχανικού έχουν ολοκληρωθεί στους 8, ενώ στους 3 η κατασκευή είναι σε αρκετά προχωρημένο στάδιο, ενώ η διάνοιξη των σηράγγων, που σήμερα βρίσκεται σε ποσοστό ολοκλήρωσης άνω του 90%, θα ολοκληρωθεί στις αρχές του επόμενου έτους ώστε κατόπιν οι μετροπόντικες να μεταφερθούν στη γραμμή Καλαμαριάς και να ξεκινήσουν το έργο τους εκεί. Αξίζει να σημειωθεί ότι όλοι οι σταθμοί της επέκτασης της γραμμής προς Καλαμαριά είναι σε προχωρημένο στάδιο κατασκευής.

Το έργο της Θεσσαλονίκης, βέβαια, δεν σταματά με την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής και της επέκτασης της γραμμής προς Καλαμαριά, που κι αυτή αναμένεται να λειτουργήσει έως το τέλος του 2020. Στον σχεδιασμό μας είναι η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης προς τις Δυτικές Συνοικίες και συγκεκριμένα προς Σταυρούπολη, Πολίχνη, Ευκαρπία με 5 σταθμούς, καθώς και προς Αμπελόκηπους, Μενεμένη, Εύοσμο και Κορδελιό, με 4 σταθμούς. Οι επεκτάσεις αυτές ήδη έχουν ξεκινήσει και μελετώνται και αναμένεται να δημοπρατηθούν τα επόμενα χρόνια. Τέλος, προγραμματίζεται και η σύνδεση του Αεροδρομίου με την επέκταση της Γραμμής της Καλαμαριάς και μέσω αυτής με τις υπόλοιπες γραμμές.

Ερ. Κύριε Πρόεδρε με την επέκταση της γραμμής προς Πειραιά πού βρισκόμαστε σήμερα;

Απ. Η Αττικό Μετρό Α.Ε. πραγματοποιεί δύο έργα αυτή τη περίοδο στον Πειραιά, την επέκταση του τραμ και την επέκταση της Γραμμής 3 του μετρό προς τον Πειραιά. Γνωρίζω ότι η καθυστέρηση των εργασιών στα δυο αυτά έργα προκάλεσαν προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία της πόλης του Πειραιά, αλλά θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι πλέον ο ρυθμός των εργασιών έχει επιταχυνθεί και προχωρούμε με ταχύτατο ρυθμό, με στόχο την γρήγορη αποπεράτωση των εργασιών. Κάθε πρόβλημα που ανακύπτει αντιμετωπίζεται άμεσα με τη δέουσα προσοχή από τη διοίκηση και το εξειδικευμένο προσωπικό της Αττικό Μετρό. Σύμφωνα, λοιπόν, με το προγραμματισμό της εταιρείας το έργο του τραμ θα παραδοθεί εντός του 2017 και αυτό του μετρό εντός του 2020. Μέχρι τότε και σύμφωνα με την πορεία των εργασιών θα υπάρχει τμηματική απόδοση δρόμων όπου ολοκληρώνονται οι εργασίες. Μετά την ολοκλήρωση του μετρό και του τραμ στην περιοχή, ο Πειραιάς θα αλλάξει τόσο σε επίπεδο καθημερινότητας όσο και στο επίπεδο της οικονομικής του ζωής.

Ερ. Ποια η προοπτική της εταιρείας σε μια εποχή κρίσης σαν τη σημερινή;

Απ. Η διοίκηση της Αττικό Μετρό Α.Ε. σχεδιάζει την επόμενη ημέρα της εταιρείας με μια διευρυμένη αντίληψη για τη συμβολή των έργων του μετρό τόσο στην επίτευξη του στόχου της οικονομικής ανάπτυξης, όσο όμως και στην προστασία του περιβάλλοντος, τη διασφάλιση της κοινωνική ευημερία και την ανάδειξη του πολιτισμού.

Η κατασκευή του μετρό σε Θεσσαλονίκη, Πειραιά και Αθήνα είναι ένα από τα μεγάλα έργα που παρά τη κρίση συνεχίζεται και επεκτείνεται με εντατικούς ρυθμούς καθώς συμβάλει καθοριστικά στον εθνικό στόχο της εξόδου της χώρας από τη κρίση.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Για τον αρθρογράφο

.made by gleo