Δημοσιεύθηκε στις: Πε, Οκτ 15th, 2015

Φίλης:Ανάγκη εξεύρεσης ισοδύναμων μέτρων για να μην επιβληθεί ο φόρος 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση

αρχείο λήψης (2)

Ο  υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης,σε συνέντευξή του στον ΑΝΤ1 υπογράμμισε την ανάγκη εξεύρεσης ισοδύναμων μέτρων για να μην επιβληθεί ο φόρος 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Συγκεκριμένα,ο κ.Φίλης είπε «Ο φόρος 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση, στο σύνολό της, απομακρύνει την Ελλάδα από το ευρωπαϊκό κεκτημένο. Νομίζω δεν υπάρχει χώρα στην Ευρώπη που να φορολογεί τις εκπαιδευτικές υπηρεσίες. Κατά τη γνώμη μου πρέπει να αναζητηθούν τρόποι εναλλακτικοί. Όχι να φορολογήσουμε την κατανάλωση κάπου αλλού».Επίσης,εκτίμησε ότι μπορούν να βρεθούν τρόποι, κυρίως μέσω της πάταξης της φοροδιαφυγής και υποστήριξε ότι «πρέπει αύριο μεθαύριο η πρώτη πράξη της κυβέρνησης να είναι ότι δεν εφαρμόζεται αυτό και ότι αναζητούνται τάχιστα τα ισοδύναμα».

Παράλληλα,ο κ. Φίλης επισήμανε ακόμη ότι η αντιμετώπιση του ζητήματος δεν πρέπει να είναι ισοπεδωτική και αναγνώρισε ότι «η μεγαλύτερη κατηγορία αυτού που ονομάζουμε «ιδιωτική παιδεία», δηλ. η Παιδεία που πληρώνουν οι γονείς, είναι υπηρεσίες που δεν παρέχει το δημόσιο σχολείο και αναγκασμένοι οι γονείς να προσφεύγουν στο φροντιστήριο, στη λεγόμενη παράλληλη εκπαίδευση».

Επίσης,ο υπουργός Παιδείας είπε«Συνεπώς πρέπει να υπάρξει κατά τη γνώμη μου μια εντελώς διαφορετική ρύθμιση γι΄αυτές τις περιπτώσεις. Δεν μπορεί να επιβαρύνεται φορολογικά και μάλιστα με 23%»ενώ πρόσθεσε«Η ιδιωτική εκπαίδευση, δηλαδή το ιδιωτικό σχολείο, δεν λέω ότι είναι σχολείο των προνομιούχων και των πλουσίων. Κι εκεί υπάρχουν πολλές κατηγορίες, κι εκεί υπάρχουν άνθρωποι που για λόγους που έχουν να κάνουν με τις εργασιακές τους συνθήκες πηγαίνουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικό σχολείο».

Αναφορικά με το πρόβλημα που παρουσιάζεται τα τελευταία χρόνια με τα κενά στα σχολεία,ο υπουργός Παιδείας απέδωσε το πρόβλημα που παρουσιάζεται  σε διοικητική και πολιτική αδράνεια.

«Προφανώς υπάρχει μια αδράνεια της κρατικής μηχανής αλλά και της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας» είπε, σημειώνοντας ωστόσο ότι πρόκειται για ένα πρόβλημα δεκαετίας και όχι φετινό:

«Τα κενά είναι πολλά, δεν είναι φετινό πρόβλημα, είναι δεκαετίας το λιγότερο. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί συνταξιοδοτούνται κάθε χρόνο και προσλήψεις δεν έχουν γίνει. Συνεπώς το ζήτημα δεν είναι μόνο να αντιμετωπίζουμε κάθε χρόνο κάπως ευκαιριακά το ζήτημα των κενών με αναπληρωτές αλλά να κάνουμε μόνιμους διορισμούς, διότι η εκπαίδευση δεν μπορεί να λειτουργεί με μια ευκαιριακή σχέση του μαθητή με τον δάσκαλο. Πρέπει να υπάρχει μια σχέση πιο μόνιμη, εμπιστοσύνης ειδικά όπως σε περιπτώσεις όπως είναι τα παιδιά με ειδική αγωγή».Για την κάλυψη των φετινών κενών στα σχολεία υλοποιείται, όπως εξήγησε, «ένα πρόγραμμα πολυπληθών προσλήψεων αναπληρωτών» και μέχρι την Παρασκευή θα ολοκληρωθεί η πρώτη φάση τους που είναι 14.000 αναπληρωτές.

Παράλληλα,σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας υπάρχουν επίσης πιστώσεις από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και το ΕΣΠΑ που θα επιτρέψουν να φτάσει ο αριθμός των αναπληρωτών τις 19.500 και παραδέχτηκε «Με αυτόν τον τρόπο καλύπτουμε τη μεγάλη πλειοψηφία των κενών. Υπάρχουν βεβαίως και άλλα κενά. Δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν όλα. Υπάρχει το δημοσιονομικό πρόβλημα».Για τα ειδικά σχολεία είπε ότι φέτος θα γίνουν 1.000 προσλήψεις επιπλέον για αναπληρωτές.

Για τον αρθρογράφο

.made by gleo