Δημοσιεύθηκε στις: Πα, Νοέ 13th, 2015

Ποιές είναι οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας

Σημαντικές αλλαγές θα ισχύσουν τελικώς όσον αφορά στα τέλη κυκλοφορίας του 2016.photon13895f34030

Ειδικότερα το οικονομικό επιτελείο αποφάσισε να αυξήσει τα Τέλη Κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα με 1η ‘Αδεια Κυκλοφορίας πριν τις 31/10/2010 έως 1/1/2006 με κινητήρες από 1.358 κ.εκ. και άνω μέχρι και 1.928 κ.εκ.

Ωστόσο οι αυξήσεις δεν αφορούν όλα τα αυτοκίνητα που τα Τέλη Κυκλοφορίας τους υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό αλλά εκείνα που έχουν ταξινομηθεί από το 2006 έως και 2010 δηλαδή περίπου 1,3 εκατ. αυτοκίνητα!

Οι αυξήσεις αναμένεται να κυμανθούν από 10 έως και 100 ευρώ.

Τα Τέλη Κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα που έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά πριν το 2005 με κινητήρες από 1.358 κ.εκ. έως και 1.928 κ.εκ. δεν πρόκειται να αυξηθούν και οι κάτοχοί τους θα καταβάλλουν αντίστοιχα από 240 ευρώ έως και 300 ευρώ.

Στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω ηλικίας πάνω των 10 ετών θα υπάρξουν μειώσεις που θα ανέρχονται μεταξύ 10% έως και 20%.

Στα καινούρια ΙΧ που τα Τέλη Κυκλοφορίας του υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές CO2 θα καταγραφούν αυξήσεις σε όλες τις κατηγορίες.

Η επιβολή Τελών Κυκλοφορίας στα ΙΧ που εκπέμπουν πάνω από τα 90 γρ. CO2 με το μέσο ετήσιο κόστος να ανέρχεται έως και 90 ευρώ.

Η επιβολή Τελών Κυκλοφορίας στα μέχρις πρότινος αυτοκίνητα με «Μηδενικά Τέλη» αφορά περίπου 100.000 ιδιοκτήτες ΙΧ μεταξύ των οποίων πάρα πολλούς κατόχους εταιρικών αυτοκινήτων.

Στα αυτοκίνητα με εκπομπές CO2 από 101 έως 120 γρ. CO2δεν αναμένεται να υπάρξουν αλλαγές καθώς στην συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκίνητων υπάρχουν φθηνά και μικρού κυβισμού αυτοκίνητα. Το κόστος ανά γραμμάριο ανέρχεται σε 0,90 ευρώ και αναμένεται να αυξηθεί σε 1 ευρώ.

Στα αυτοκίνητα με εκπομπές CO2 από 121 έως και 140 γρ. CO2είναι πολύ πιθανό να υπάρξουν κάποιες αυξήσεις καθώς στην συγκεκριμένη κατηγορία το οικονομικό επιτελείο έχει «εντοπίσει» κάποια «ακριβά» αυτοκίνητα. Το κόστος ανά γραμμάριο ανέρχεται σε 1,1 ευρώ και είναι πολύ πιθανό να αυξηθούν σε 1,2 με 1,3 ευρώ.

Στα Τέλη Κυκλοφορίας στα ΙΧ με εκπομπές CO2 από 141 έως 160 γρ. CO2που το κόστος ανέρχεται σε 1,7 ευρώ ανά γραμμάριο αναμένεται να καταγραφούν οι μεγάλες αυξήσεις και σύμφωνα με πληροφορίες το κόστος θα ανέλθει στα 2 ευρώ ανά γραμμάριο!

Στις κατηγορίες αυτοκινήτων με εκπομπές CO2 από 161 γρ. και άνωοι αυξήσεις που εξετάζονται είναι υπέρογκες αλλά ο αριθμός των κυκλοφορούντων οχημάτων στις συγκεκριμένες κατηγορίες είναι πολύ μικρός και περιλαμβάνει κυρίως «ακριβά» μοντέλα με ελάχιστες εξαιρέσεις που αφορούν σε φθηνά αλλά ρυπογόνα αυτοκίνητα.

Το κόστος ανά γραμμάριο CO2 πάνω από τα 161 γρ. ανέρχεται σε 2,25 ευρώ και μπορεί να ξεπεράσει τα 3,40 ευρώ σήμερα ωστόσο εξετάζεται να κυμανθούν από 2,50 έως και πάνω από 3,70 ευρώ…
Στις μικρές κατηγορίες αυτοκινήτων με κινητήρες από 784 κ.εκ. έως και 1.357 κ.εκ.που τα Τέλη ανέρχονται σε 55, 120 και 135 ευρώ αντίστοιχα το οικονομικό επιτελείο επιθυμεί να μειώσει το κόστος τους κατά 5 και 10 και 15 ευρώ. Ωστόσο ο πολύ μεγάλος αριθμός κυκλοφορούντων οχημάτων αποτελεί «αγκάθι» για την πραγματοποίησή του.

Στην αμέσως επόμενη κατηγορία αυτοκινήτων που αφορά ΙΧ με κινητήρες από 1.358 κ.εκ. έως και 1.548 κ.εκ. τα Τέλη ανέρχονται σε 240 ευρώ. Η αρχική σκέψη του οικονομικού επιτελείου ήταν να αφήσουν αμετάβλητο το ποσό αλλά η έλλειψη ρευστότητας είναι πολύ πιθανό να οδηγήσουν σε μικρή αύξηση μεταξύ 5-10 ευρώ που θα αφορά τα αυτοκίνητα με 1η Αδεια Κυκλοφορίας από το 2006-2010.

ΙΧ με κινητήρες 1800κ.εκ. αναμένεται να καταγραφούν οι υψηλότερες αυξήσεις καθώς από τη μία μεριά είναι υψηλός ο αριθμός των κυκλοφορούντων οχημάτων (πάνω από 280.000) και από την άλλη μεριά έχει διαπιστωθεί μεγάλη διαφορά στα ποσά από την επόμενη κατηγορία που αφορά τα 2λιτρα ΙΧ.

Ειδικότερα τα Τέλη Κυκλοφορίας στην συγκεκριμένη κατηγορία ΙΧ ανέρχονται στα 300 ευρώ και  οι επιβαρύνσεις που εξετάζονται κυμαίνονται από 50 έως και 150 ευρώ.

Οι αυξήσεις θα αφορούν αυτοκίνητα με 1η ‘Αδεια Κυκλοφορίας από το 2006 έως και το 2010. Στα παλαιότερα ΙΧ τα Τέλη Κυκλοφορίας θα μείνουν αμετάβλητα.

Στα αυτοκίνητα από 2 λίτρα και άνω που επιβάλλεται και ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσηςμέχρι τα 10ο χρόνο από την 1η άδεια κυκλοφορίας τους το οικονομικό επιτελείο εξετάζει τη μείωση των Τελών Κυκλοφορίας τους.

Ωστόσο και σε αυτή την περίπτωση οι κάτοχοι των αυτοκινήτων με κινητήρες από 2 λίτρα και άνω είναι πιθανό να δουν να μειώνονται τα Τέλη Κυκλοφορίας τους σε ποσοστό από 10 έως και 20%.

Στα αυτοκίνητα της πενταετίας 2006-2010 δεν αναμένονται αυξήσεις.

 

Για τον αρθρογράφο

.made by gleo