Δημοσιεύθηκε στις: Τε, Μαρ 9th, 2016

Ο Αλ.Τσίπρας:Προς σύσταση Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Πολιτικής-Πρέπει να υπάρχει ανοιχτή πρόσβαση στην πληροφορία για όλους

Στην ανάγκη αξιοποίησης της πληροφορικής στάθηκε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, μιλώντας στο συνέδριο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ) «Η επανεκκίνηση είναι ψηφιακή», προαναγγέλλοντας τη σύσταση Γενικής Γραμματείας Ψηφιακής Πολιτικής.

ÄÉÁÊÁÍÁËÉÊÇ ÓÕÍÅÍÔÅÕÎÇ ÔÕÐÏÕ ÔÏÕ ÐÑÏÅÄÑÏÕ ÔÇÓ Ê.Ï. ÔÏÕ ÓÕÑÉÆÁ ÁËÅÎÇ ÔÓÉÐÑÁ ÓÔÏ ÆÁÐÐÅÉÏ ÄÉÁÊÁÍÁËÉÊÇ ÓÕÍÅÍÔÅÕÎÇ ÔÕÐÏÕ ÔÏÕ ÐÑÏÅÄÑÏÕ ÔÇÓ Ê.Ï. ÔÏÕ ÓÕÑÉÆÁ ÁËÅÎÇ ÔÓÉÐÑÁ ÓÔÏ ÆÁÐÐÅÉÏ (KATÙÌÅÑÇÓ ÊÙÓÔÁÓ/EUROKINISSI)

Όπως είπε, η πληροφορική αποτελεί έναν δυναμικό κλάδο που όλα τα προηγούμενα χρόνια δεν αντιμετωπίστηκε με την πρέπουσα σημασία. Αναφερόμενος στη σύσταση της Γενικής Γραμματείας, ο κ. Τσίπρας έκανε λόγο για ένα όργανο που δίνει λύση στο πρόβλημα της ύπαρξης πολλών και αντικρουόμενων πολιτικών, ενώ υπογράμμισε την ανάγκη κατάρτισης ενός σχεδίου εθνικής ψηφιακής πολιτικής που θα δίνει στους νέους τη δυνατότητα να εργαστούν στην Ελλάδα.

Ο Πρωθυπουργός καταλόγισε σε προηγούμενες κυβερνήσεις ότι επέλεγαν τις «εύκολες λύσεις» για πολλά χρόνια, με αποτέλεσμα να κατασπαταλώνται πόροι του ΕΣΠΑ.

«Προβλήματα δεκαετιών ασυνάρτητων και κατακερματισμένων πολιτικών ψηφιακής ανάπτυξης, οδήγησαν σε αδυναμία άντλησης πόρων από την Ε.Ε. και την ανάπτυξη φαινομένων διαφθοράς κατά το σχεδιασμό ή την υλοποίηση έργων πληροφορικής στο Δημόσιο» ανέφερε χαρακτηριστικά. Παράλληλα, τόνισε ότι η Ελλάδα βρίσκεται στην 26η θέση ανάμεσα στους «28» της Ε.Ε., σε ό,τι αφορά τους δείκτες ψηφιακής οικονομίας.

Περιγράφοντας την πρόταση της κυβέρνησης για την ψηφιακή πολιτική, ο κ. Τσίπρας ανέφερε ότι περιλαμβάνει:

  • Δημιουργία ανταγωνιστικού πλαισίου για καινοτομικές εξωστρεφείς επιχειρήσεις που δεν θα εξαρτώνται αποκλειστικά από συμβάσεις του Δημοσίου, προκειμένου να προκύψουν θέσεις εργασίας
  • Προώθηση ηλεκτρονικής διακυβέρνησης – Διαφάνεια σε όλον τον κύκλο ζωής του ΕΣΠΑ
  • Ενίσχυση της καινοτόμου και εξωστρεφούς επιχειρηματικότητας

Επίσης, έκανε λόγο για στόχευση τρεις άξονες:

    • Ανοιχτή πρόσβαση στην πληροφορία για όλους
    • Προστασία ιδιωτικότητας
  • Οικονομία του

Για τον αρθρογράφο

.made by gleo