Δημοσιεύθηκε στις: Σα, Νοέ 7th, 2015

Βιταμίνη C:Πόσο σημαντική είναι τελικά για τον οργανισμό μας

portokali

Η βιταμίνη C  είναι μια βιταμίνη σταθμός. Είναι απαραίτητη για την υγεία των ιστών, των ούλων, των δοντιών, των μυών. Μας βοηθάει να έχουμε ένα πολύ ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα, στη σύνθεση του κολλαγόνου καθώς και στην απορρόφηση του σιδήρου από τις τροφές, όπως είναι οι φακές, το σπανάκι και τα δημητριακά.

Η βιταμίνη C βρίσκεται κατά κύριο λόγο στα πορτοκάλια, τα ακτινίδια, τις φράουλες, τα λεμόνια, τα μανταρίνια, το μπρόκολο, την πατάτα, τα μούρα.

Η ημερήσια συνιστώμενη δοσολογία βιταμίνης C είναι 60-120 mg. Ένα πορτοκάλι έχει 60 mg . Η δοσολογία αυτή ωστόσο αλλάζει στους καπνιστές και τους αθλητές. Οι καπνιστές για κάθε τσιγάρο που κάνουν χρειάζονται 10 mg βιταμίνης επιπλέον. Για τους αθλητές έχει αποδειχθεί με έρευνες ότι 300-500 mg ημερησίως είναι απαραίτητα για τη σωστή προστασία τους από το οξειδωτικό στρες της άσκησης.

Η βιταμίνη C, όμως, χρήζει ιδιαίτερης προσοχής. Το κόψιμο των φρούτων και των λαχανικών σε μικρά κομμάτια προκαλεί την απώλεια περισσότερης βιταμίνης από ότι να τα κόβαμε σε μεγαλύτερα κομμάτια. Παρατεταμένο βράσιμο τροφών, όπως το μπρόκολο και η πατάτα, οδηγούν επίσης στη καταστροφή της βιταμίνης C. Εδώ μπορούμε, επίσης, να κάνουμε μια ενδιαφέρουσα παρατήρηση. Οι τηγανιτές πατάτες έχουν περισσότερη βιταμίνη C συγκριτικά με τις βραστές επειδή τηγανίζονται σε λάδι (το βραστό νερό κοινώς σκοτώνει τη vit C). Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι πρέπει να το ρίξουμε στις τηγανιές!!

Τα συμπληρώματα βιταμίνης C είναι καλά σε περίπτωση που για κάποιο λόγο δεν τρώμε καθόλου φρούτα, αλλά σε καμία περίπτωση δεν αντικαθιστούν την ποιότητα της βιταμίνης όταν προέρχεται από την πρωτογενή πηγή της. Αυτό έχει αποδειχθεί και με έρευνες.

Όπως, όμως, όλα τα πράγματα σε αυτή τη ζωή, έτσι και με τη βιταμίνη C πρέπει να έχουμε ένα μέτρο. Μεγαδόσεις βιταμίνης (πάνω από 1000 mg την ημέρα) για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να προκαλέσει λίθους στα νεφρά.

Για τον αρθρογράφο

.made by gleo