Δημοσιεύθηκε στις: Δε, Ιούλ 4th, 2016

Ένα στα τρία πρατήρια καυσίμων «αδειάζει» τα ρεζερβουάρ των καταναλωτών

φδσφαΚατά τη διάρκεια ελέγχων που ξεκίνησε το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης εντόπισε διαπιστώθηκε ότι ένα στα τρία πρατήρια να έχουν πειράξει τις αντλίες καυσίμων, αδειάζοντας από 5% έως και 11% τα ρεζερβουάρ των οχημάτων και τις τσέπες των οδηγών.

Η διεύθυνση Μετρολογίας της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας εδώ κι έναν μήνα ενεργοποίησε εκ νέου τις εφόδους σε βενζινάδικα με τη χρήση του «μυστικού αυτοκινήτου». Αυτό διαθέτει κρυφό εξοπλισμό, ειδικό ρεζερβουάρ, και έχει τη δυνατότητα να μετρά τις πραγματικές ποσότητες των λίτρων που φεύγουν από τα στόμια των αντλιών.

Το όχημα που δεν φέρει διακριτικό της υπηρεσίας ήταν για πολλούς μήνες παροπλισμένο και με πρωτοβουλία της υφυπουργού Ανάπτυξης Θεοδώρας Τζάκρη επισκευάστηκε και πιστοποιήθηκε με αποτέλεσμα από τα τέλη Μαΐου να έχει κάνει τους πρώτους αιφνιδιαστικούς ελέγχους.

Η Διεύθυνση Μετρολογίας σε συνεργασία με την Οικονομική Αστυνομία έχουν καταστρώσει, σύμφωνα με το Έθνος, ειδικά δρομολόγια και κατόπιν σχετικών καταγγελιών διενεργούν τις απαραίτητες έρευνες.Ήδη οι πρώτοι έλεγχοι σε πρατήρια στον Κορυδαλλό, στον Ταύρο, στο Κερατσίνι και στη Νίκαια όπου υπήρχαν καταγγελίες έβγαλαν λαβράκιείχαν αποτέλεσμα.

Οι αποκλίσεις στις αντλίες κυμαίνονται από το 5% και έφθαναν στο 11%. Με απλά λόγια στα 50 λίτρα αμόλυβδης με τιμή 1,43 ευρώ το λίτρο ο οδηγός έχανε από 3,5 έως και 8 ευρώ.

Παράλληλα τα «μαύρα» κέρδη για τον επιτήδειο βενζινοπώλη είναι πολλαπλάσια αν αναλογιστεί κανείς το μέγεθος των ποσοτήτων που παρέχει με αυτό τον δόλιο τρόπο σε μια μέρα.Αυτό σημαίνει ότι σε μια μέρα το αφορολόγητο κέρδος του ιδιοκτήτη που έχει πειράξει τις αντλίες ανέρχεται από 350 έως 750 ευρώ.

Από τη μεριά της η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος ζητά να  επιβληθεί η εγκατάσταση και λειτουργία συστημάτων εισροών- εκροών και λογιστικής και γεωγραφικής διακίνησης καυσίμων, σε όλα τα επίπεδα και σε όλα τα στάδια, ώστε ούτε μια σταγόνα καυσίμου να μη βρίσκεται εκτός ελέγχου και στους κατά σύστημα παραβάτες να επιβάλλεται το οριστικό κλείσιμο του πρατηρίου, χωρίς να είναι δυνατή η επαναλειτουργία.

Η ΟΒΕ κάνει λόγο για διάτρητο και αποσπασματικό σύστημα ελέγχων στην αγορά καυσίμων, που δεν μπορεί να συλλάβει όλη την παραβατικότητα. Τονίζει ακόμη ότι ο τρόπος έλεγχου «στην ουσία απαξιώνει και υποτιμά τα συστήματα εισροών – εκροών, των οποίων επωμίσθηκε το κόστος ο κλάδος χωρίς καμία επιδότηση μέχρι τώρα, και τα οποία δεν ελέγχονται με αξιόπιστο και ολοκληρωμένο τρόπο».

«Αποσπασματικοί έλεγχοι μπορεί να ικανοποιούν το αίσθημα του καταναλωτή, αλλά στην ουσία αναβάλλουν τη λύση του προβλήματος. Δεν είμαστε αντίθετοι με αυτούς, αλλά γνωρίζουμε ότι δεν μπορούν να λύσουν το πρόβλημα», καταλήγει η ΟΒΕ.

Για τον αρθρογράφο

.made by gleo